גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

לראשונה בישראל! פרויקט Open Lecture הרצאה פתוחה - מנהל מוזיאון ההרמיטאז מיכאיל פיוטרובסקי

ארכיון תאריך: 29 יולי 2016 - 30 יולי 2016

משך: שעה ו-40 דקות


בסיום כל הרצאה, המרצים ישיבו לשאלות הקהל

מיכאיל פיוטרובסקי
מגיע ל-2 הרצאות בלבד:

29.07.2016 – "ההרמיטאז' שלי" - ההרצאה ברוסית
30.07.2016 – "הרמיטאז' כסנסציה" - ההרצאה ברוסית עם תרגום סימולטני לעברית (אוזניות)

פרויקט תרבותי-חברתי חדש Open Lecture - "הרצאה פתוחה" מגיע לישראל במטרה לחשוף את הקהל הישראלי לאושיות התרבות ואינטלקטואלים של רוסיה בת ימינו ולהכיר את עשייתם ממקור ראשון, בסדרת הרצאות מרתקות.
מתחילת העונה הישראלית של "הרצאה פתוחה" 2016 זכה הציבור בישראל להכיר מקרוב את אמן האנימציה המיתולוגי יורי נורשטיין ואת כלת פרס נובל לספרות סבטלנה אלכסייביץ'. ההרצאות התקבלו בעניין רב וזכו לשבחים מהקהל והתקשורת.

מאז 1992 נושא מיכאיל פיוטרבסקי בתפקיד מנהל מוזיאון ההרמיטאז' בסנט פטרסבורג – אחד המוזיאונים הגדולים והחשובים בעולם. ארכיאולוג ומזרחן בהשכלתו, פיוטרובסקי זכה לאינספור תארים ואותות כבוד מארגונים וממשלות בעולם. כמי שלמעשה גדל בהרמיטאז' (אביו ניהל את המוזיאון לפניו), הידע והניסיון של פיוטרובסקי באוצרות וניהול אוספי אמנות, הקנו לו מעמד של אחד המומחים הבינלאומיים הגדולים בתחומו בדורנו. 
מיכאיל פיוטרובסקי נולד בארמניה בשנת 1944. אביו בוריס פיוטרובסקי שימש גם הוא מנהל ההרמיטאז' בין שנים 1964- 1990. בשנת 1967 סיים פיוטרובסקי בהצטיינות את לימודיו בפקולטה למזרחנות בקתדרה לבלשנות ערבית. בין השנים 1965-1966 עבר תקופת סטאז' באוניברסיטת קהיר. בין השנים 1967-1991 עבד בשלוחת המכון לחקר המזרח התיכון בלנינגרד.
פיוטרקובסקי נטל חלק בחפירות ארכיאולוגיות בהרי קווקז, במרכז אסיה ובתימן. עמד בראש קבוצת חוקרים במהלך המסע המשותף של מדעני בריה"מ ותימן בין השנים 1981-1992. פיוטרובסקי הוא מזרחן וארכיאולוג בעל שם עולמי ומשמש דיקן הפקולטה למזרחנות של האוניברסיטה הממלכתית בסנקט פטרבורג. חיבר למעלה מ-250 מאמרים מדעיים בנושאי תולדות המזה"ת בעת העתיקה ובימי הביניים, תולדות תימן, תולדות האיסלאם בעת העתיקה, ארכיאולוגיה וניהול המוזיאונים.
מיכאיל פיוטרקובסקי הנו חבר מן המניין באקדמיה הרוסית למדעים, חבר באקדמיה לאומנויות של הפרדרציה הרוסית, חבר בוועד הפרסים הממלכתיים שע"י לשכת נשיא רוסיה, פרופסור באוניברסיטה הממלכתית של סנקט פטרבורג וחבר בוועדה הרוסית של אונסק"ו. כמו כן, הוא חבר בוועד המוזיאונים העולמי, חבר בוועד לתערוכות של מועצת אירופה ועוד.

 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter