גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות
קופת !BRAVO
  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הופעות ג'אז ובלוז

מחווה למאיר אריאל - זרעי קיץ - פסטיבל יפוג'אז 2024

עיר תאריך מיקום ההצגה
תל אביב-יפו בית ציוני אמריקה תל אביב - אולם מאירהוף 74 כרטיסים
165 - 195
רכישת כרטיסים שעה ו-20 דקות
קרדיט לתמונה: יוסי צבקר
מחווה למאיר אריאל - זרעי קיץ - פסטיבל יפוג'אז 2024

משך: שעה ו-20 דקות

מפיק: שמים - ארגון, ניהול והפקה - רשימת הופעות

מחווה למאיר אריאל עם איתי פרל ושמיניית עמיקם קימלמן
מאיר אריאל בג'אז? אתם מרימים גבה? בואו להיות מופתעים!

ההתרסה, חופש המחשבה ושבירת המוסכמות בשיריו האלמותיים של  מאיר אריאל מתכתבים במדויק עם רוח הג'אז שעיקרה חופש יצירה, ביטוי אישי וחיפוש אחרי מקוריות. הסקסופוניסט והמעבד עמיקם קימלמן כתב עיבודי ג'אז חדשים להרכב ייחודי וחד פעמי, ויחד עם הזמר/יוצר איתי פרל הם יעניקו להם פרשנות מוסיקלית מפתיעה, מרתקת ומרגשת באופן שמעולם לא קרתה.

השמיים הם הגבול בפסטיבל יפוג'אז! המופע מבטא את ההערכה הגדולה והתודה שחש הג'אז הישראלי כלפי מאיר אריאל שמשפיע עד היום על המוזיקאים והיוצרים בישראל בגלל סגנונו הבועט, אמירתו האמנותית ולחניו ושיריו היפהפיים שהפכו לנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית ומהווים חלק מפס הקול של כל אחד מאיתנו מאז שנות ה - 80.

בהשתתפות:
איתי פרל שירה
עמיקם קימלמן סקסופון, עיבודים וניהול מוסיקלי
Mario Vavti טרומבון (אוסטריה)
ליאוניד דצלמן: פסנתר
גרגורי ריבקין: חצוצרה
רוני הולן: תופים
יוראי אורון : בס
יעל פלדהיים: מפוחית
מאיר בן מיכאל: גיטרה

איתי פרל, יליד צפת, הוא גיטריסט, זמר, מלחין, מפיק מוזיקלי ומעבד מוזיקלי. אלבומו האחרון 'פעמים אחדות' יצא השנה, לאחר 4  אלבומי סולו תחת שמו, אלבום משותף עם דן תורן ז'ל ואלבום משותף עם דנה ברגר ששיר הנושא שלו ('הנה באתי הביתה') שימש כשיר הנושא בסדרה 'חטופים'. הלחין למירי מסיקה ('ממי'), ליעל נחשון ('רגע ועוד רגע'), לאיה כורם ( 'ככה יצא'), לאריק סיני ('נובלס', 'אל תדאגי ילדונת') ולגידי גוב ('ארץ תכלת לבנה'). השתתף בביצועי השירים באלבום 'יוני ג'ירף' של יוני רכטר, שיתף פעולה עם אלון אוליארצ'יק  וגם, שירה של קרן פלס, 'איתי' נכתב עליו ובהשראתו. איתי, שר ומנגן בהרכב של יוני רכטר מאז 2006, ומופיע יחד עם הזמרת/ יוצרת תמר אייזנמן. איתי פרל הוא הוא בוגר בית ספר רימון, הוא יוצר ייחודי, בעל קול עמוק ומרגש, ומוזיקליות מתפרצת, נטוע עמוק בשורשי הבלוז, הפולק והרוק ומשקף שורשיות ישראלית מקורית ומרגשת ביצירתו. 

מאיר אריאל (1942- 1999) היה משורר, פזמונאי, מלחין, גיטריסט, וזמר ישראלי. הוא כונה "הצנחן המזמר" ו"הטרובדור הנודד", ונחשב ליוצר בולט, ולעיתים שנוי במחלוקת, במוזיקה הישראלית בשנות ה-80 וה-90. לא מעטים משיריו עוסקים בהיבטים פוליטיים וחברתיים. שיריו בוצעו על ידי אמנים ישראלים רבים ביניהם, גידי גוב, ריטה, שלום חנוך, דיוויד ברוזה, אריק איינשטיין, חנן יובל, אושיק לוי, להקת תמוז, דני סנדרסון ועוד רבים.

במלחמת ששת הימים כתב את השיר "ירושלים של ברזל" אשר נכתב על פי הלחן של השיר "ירושלים של זהב". ופרסם אותו בתור "הצנחן המזמר". הוא הושפע מאוד מהמוזיקה האמריקאית ובראש ובראשונה מבוב דילן ומהמסרים המועברים בשיריו, והחל לכתוב שירים בהשראתו. הוציא 8 אלבומים ואף הצגת יחיד. 

בין השירים שהתפרסמו בביצועו: "נשל הנחש", "עברנו את פרעה", ''זרעי קיץ'', "שיר כאב", "תקווה", "ארול", "טרמינל לומינלט", "ילדתי שלי", "מחלק מוסר השכל (אגדת עם מקסיקנית)", "היכנסי כבר לאוטו וניסע" ו"לא יכול להוריד ממך את העיניים" ועוד.

עמיקם קימלמן הוא סקסופוניסט, מלחין ומעבד. בוגר האקדמיה למוזיקה ע”ש רובין באוניברסיטת ת”א. בוגר Berklee College of Music בבוסטון, ארה"ב. ניגן, הלחין ועיבד ליעל לוי, גרי אקשטיין, יהורם גאון, הכל עובר חביבי, אלון אוליארצґיק, שלום חנוך, רמי קליינשטיין, נורית גלרון, מארינה מקסימיליאן בלומין, מיקי קם, אפרת גוש ואחרים.

הלחין ועיבד לתוכניות טלוויזיה ורדיו, לתזמורת הפילהרמונית הישראלית, לסימפונייטה רעננה ולסינפונייטה הישראלית- באר שבע. כתב מוזיקה למופע “הקברט של הליקון” במסגרת פסטיבל ישראלו לסרט “קיץ אצל אריקה”. הופיע עם אמני הג’אז לו סולוף, ג’ואן ברקין, ג’ף ברלין, לו מאריני, שילה ג’ורדן, איניאקי סנדובל, בילי קובהם, מייק דלפרו, ז’אן לולוניון,  קאלווי לוהיבואורי, פרנק אמסלם וה- New York Voices.

היה חבר בלהקות הגґאז המיתולוגית “משיכת יתר” וב-Hard Jazz Knights והנהיג את חמישיית הגґאז The Human Factory. הופיע בפסטיבלי גґאז ברחבי העולם. באוקטובר 2010 יצא לאור אלבום חדש, בעיבודו ובביצועו, ובו נעימותיו הגדולות של היוצר מיקי גבריאלוב. מנצח ומנהל מוזיקלי של “תזמורת הגґאז של תל אביב”, מנהל אמנותי של לייבל הגґאז הישראלי Jazz 972 וכיהן כמנהלו הכללי והאקדמי של בית הספר רימון במשך 24 שנים. מכהן כמנהל מגמת המצוינות במוסיקה 'ביכורים' בתיכון האזורי ‘עין גדי. יזם ומנהל אמנותי של פסטיבל “יפוג’אז”.

* צילום: יוסי צבקר, סרגיי נרינסקי, Patrick Eule, take4, פטר ויט, אוהד רומנו, אלה מאירוביץ', מרגלית לב ארי

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter

קרדיט לתמונות: 1Patrick Eule, 2סרגיי נרינסקי, 3,6יוסי צבקר, 4-5פטר ויט