גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הופעות מוזיקה קלאסית

אוקסנה יבלונסקי - קונצרט חגיגי לכבוד יום הולדת 85

ארכיון תאריך: 5 דצמבר 2023 - 6 דצמבר 2023

משך: שעתיים, כולל הפסקה

לחיילים  במדים - כניסה בחינם.
Fine Piano Works Enterprise Presents 
פסנתרנית העל אוקסנה יבלונסקי חוגגת יום הולדת 85 ולמעלה מ-60 שנה על הבמה! בתוכנית: יצירות מופת מאת ויואלדי, בטהובן, שומאן, שוסטקוביץ' ושופן אורח מיוחד: בנה - הצ'לן הנודע דמיטרי יבלונסקי

ילידת מוסקבה, יבלונסקי הייתה תלמידה של אנאידה סומבטיאן בבית הספר המרכזי לילדים מחוננים במוסקבה, בו למדה בגילאי 6-16. משם המשיכה לקונסרבטוריון של מוסקבה ולמדה אצל אלכסנדר גולדנויזר והפכה לתלמידתו הראשונה של דמיטרי בשקירוב, שהיה עוזרו של גולדנויזר. את לימודי הדוקטורט עשתה אצל טטיאנה ניקולאייבה.

בשנת 1965 אוקסנה החלה ללמד בקונסבטוריון במחלקת הפסנתר. כפסנתרנית זכתה בתחרות מרגריט לונג-ז'אק טיבו ב-1963, בתחרות הפסנתר בריו דה ז'נרו ב-1965 ובתחרות בטהובן של וינה ב-1969. 
 יבלונסקי הוזמנה להופיע כסולנית בקונצרטים קאמריים ובקונצרטים תזמורתיים באולמות הגדולים של אירופה, אך כאזרחית ברה"מ לשעבר, לא הורשתה להיענות להזמנות. היא הופיעה ברחבי ברית המועצות והקליטה הקלטות רבות בלייבל "מלודיה". היא זכתה בתואר "סולנית הפילהרמונית של מוסקבה" והופיעה רבות כסולנית בתזמורת הבולשוי.
 
כדי לזכות בחופש אמנותי גדול יותר, יבלונסקי עברה לארצות הברית ב-1977.
היא התפטרה מעבודתה בקונסרבטוריון במוסקבה והפסיקה להופיע, ועדיין סורבה. היא היתה "מסורבת הגירה" במשך שנתיים והצליחה לצאת מברה"מ בעקבות פניות של 75 מוזיקאים, שחקנים, מלחינים, סנאטורים בולטים בהם לאונרד ברנשטיין, קתרין הפבורן, שלי וינטרס, הנרי מילר, אייזק בשביס-זינגר (חתן פרס נובל). גם הנשיא ג'ימי קרטר פנה להנהגת ברית המועצות בבקשה לתת לאוקסנה לעזוב.
הניו יורק טיימס כתב שהיא "וירטואוזית בעלת מוניטין בינלאומי" ו"אחד מהמוזיקאים החשובים ביותר הגרים במדינה". יבלונסקי הופיעה ברחבי העולם בקונצרטים ורסיטלים, עשתה הקלטות רבות.
היא היתה פרופ' לפסנתר בבית הספר היוקרתי ג'וליארד במשך יותר מ-25 שנים, עד 2009.
 
על הקלטות "שוברט-ליסט" ו"ליסט" זכתה בפרס אלבום גרנד פרי של אגודת ליסט בבודפשט. אוקסנה יבלונסקי היא אקדמאית כבוד של האקדמיה הבינלאומית לאמנויות באו"ם, האקדמיה הבינלאומית לאומנויות בסן פרנסיסקו והאקדמיה העצמאית לאומנויות ליברליות באקדמיה הרוסית למדעים. היא זכתה במדליית איינשטיין על הישגים יוצאי דופן. בצד קריירת הופעות והוראה, היא משמשת כעורכת בהוצאת המוזיקה היוקרתית International Music Co IMC  בניו יורק.
בשנת 2016 עלתה  פרופ' יבלונסקי לישראל, היא מתגוררת בירושלים, מלמדת באקדמיה למוזיקה ולמחול בבירה, ב"תל-חי כיתות אמן בינלאומיות לפסנתר" וממשיכה להקסים את הקהל בישראל ובעולם.
 
בתוכנית:
 
ויואלדי - סונטה בדו מינור
בטהובן - הסונטה הגדולה
שומאן - אדג'יו ואלגרו
 
הפסקה
 
שוסטקוביץ'- סונטה
שופן פולונז בעיבוד פויירמן

 יחסי ציבור: Sofia Nimelstein PR & Consulting
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter