גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

פסטיבל יפוג'אז 2021 - I've got rhythm - אמריקאי בפאריז

ארכיון תאריך: 26 יוני 2021

משך: שעה ורבע

פסטיבל יפוג'אז 2021

עמוס עבר
הדני גיטרה וניהול מוזיקלי
דניאל לבנון שירה
שירה גבריאלוב שירה
עדי רנרט פסנתר
מארק רוזן סקסופון
יוראי אורון בס
אורן בלבן תופים

אמריקאי בפריז היא יצירה תזמורתית, תוכניתית שהלחין המלחין האמריקני ג'ורג' גרשווין ב-1928. בהשראת נופיה המרהיבים והאנרגיה של בירת צרפת בשנות ה-20 של המאה ה-20. גרשווין התרשם מתנועת כלי הרכב הרבה ומצפירות המוניות בשאנז אליזה. אלו, יחד עם חוויות של בדידות וגעגועים מצאו את ביטויים ביצירה "אמריקאי בפריז".  ב-1951 הפיקה חברת MGM סרט מוזיקלי בהשראת היצירה תחת אותו שם. המוזיקה בסרט הייתה כולה של ג'ורג' גרשווין, וכללה קטעים מהיצירה בשילוב קטעי מוזיקה אחרים. את המילים לשירים כתב איירה גרשווין, אחיו של ג'ורג'. הכוכב הראשי ג'ין קלי גילם צייר אמריקני צעיר שמנסה להצליח בפריז, וקלי אף יצר את הכוריאוגרפיה לסרט. לצדו שיחקה ורקדה לסלי קארון, והבמאי היה וינסנט מינלי.  השירים מתוך הסרט זכו לאין ספור ביצועים על ידי מיטב מוזיקאי הג'אז וביניהם ניתן למנות את Our Love Is Here to Stay, I Got Rhythm, I'll Build a Stairway to Paradise, S Wonderful Nice Work If You Can Get It, Embraceable You, Strike Up the Band

The Isolation Blues band הוא פרויקט מוזיקה קהילתי שנוצר על ידי עמוס הדני ודניאל לבנון בפרוץ משבר הקורונה. הפרויקט משלב נגני גЧאז בלוז ופולק מהארץ והעולם שתורמים את חלקם מרחוק ויוצרים שיתופי פעולה נועזים, על מנת להחיות את המוזיקה האהובה עליהם. הלהקה זכתה לקהל מאזינים תומך בערוץ היוטיוב, ובימים אלה מוציאה לאור אלבום בכורה לרדיו ולשירותי הסטרימינג. האלבום הוא חגיגה של ג'אז, בלוז ופולק, להיטים על זמניים שכולנו אוהבים.

צילום: עופר חג יוב, Moshae Chitayat, דנה רם, אליס פלויד

*כל התמונות מפורסמות בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים. באם אתם מרגישים נפגעים מפרסום תמונות אלו, אנא הודיעונו מיידית למייל ואנו נסירן.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter