גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

אופרה

כך עושות כולן מאת מוצרט - הצגה במסגרת כיתת אמן הבינלאומי לאופרה, ירושלים

ארכיון תאריך: 25 יולי 2017 - 26 יולי 2017

משך: שעתיים וחצי, כולל הפסקה

הסדנה הבינלאומית לאופרה, ירושלים בשיתוף פעולה עם אגף תרבות ואומנויות של עיריית ירושלים ובתמיכתם של  משרד החוץ, משרד התרבות והספורט תערך בין התאריכים 16 ביולי עד ה-7 לאוגוסט 2017. מטרתו העיקרית של הפרויקט, היא קידום אמנות האופרה ועידוד דו-שיח תרבותי בין מדינות, ע"י יצירת הזדמנויות חדשניות לקידום והעמקת ההיכרות עם האופרה כאחת מסוגות האמנות הגבוהות ביותר וכשפה בינלאומית.
תכנית הסדנה תכלול השנה את הפקת האופרה "לה בוהם" מאת פוצ'יני והפקת האופרה "כך עושות כולן" מאת מוצרט,  קונצרט פתיחה חגיגי של האמנים בעלי השם מהארץ ומחו"ל להעשרת המשתתפים והקהל הרחב, תחרות, כיתות אומן פתוחות וקונצרטים.

בין הסולנים: אלקסיס סנצ'ס דה סילבה (תיאטרון עירוני של סנטיאגו, צ'ילי), קן שיקלונה (מלטה) ואחרים. האופרה תוצג בפרשנות מקורית של הבמאי האיטלקי, סאשה אוליבירו ובניהולה המוסיקלי של סוניה מזר. מאסטרו חן צמבליסטה ינצח על האופרה על מבחן קשר האהבה.
 
 אהבה ובגידה, תשוקה וקנאה: האופרה מאת מוצרט "כך עושות כולן, או בית הספר לאוהבים" היא אחת מהצירות הגדולות בז'אנר של האופרה בופה. האופרה מציגה מבט ראליסטי על יחסי האנוש, האהבה, הבגידה והאמונה שמתבטאים הרבה מעבר למסגרת של ה"דרמה ג'וקוזה".
הנושא: שני גברים צעירים מתרברבים לפני חברם המבוגר שארוסותיהם (שהן אחיות) נאמנות להם ולא יחליפו אותם בשום אופן באחרים. חברם מבטל את דבריהם ומתערב אתם שיוכיח את ההפך ובעזרתם שלהם עצמם. הוא מציע שהם יצאו למלחמה כביכול (הם קצינים), ואחר כך יחזרו מחופשים וכל אחד יפתה את ארוסתו של האחר. 
האם יצליחו במשימה ויוכיחו ש"כך עושות כולן"?

סשה אוליביירו(איטליה): במאי
ד"ר סוניה מזר: ניהול מוסיקלי 
פרנסואז כוריאט: עיצוב תפאורה ותלבושות
סשה גמבורג: עיצוב תאורה

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter