גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
תערוכות

התערוכה של האמן ווילארד ויגאן - Micro Art

ארכיון תאריך: 7 דצמבר 2015 - 27 פברואר 2016

משך: שעה

שעות וימי פתיחה:
חמישי: 10:00-20:00
שישי:   10:00-14:00
שבת:   10:00-20:00

ויגאן מפסל באמצעות מיקרוסקופ בקוף מחט, ראש סיכה, גרגרי חול, גבישי סוכר, אבקת יהלומים ועוד, תוך כדי האטת הדופק ובין מרווחי פעימות הלב. ויגאן הוא שיאן גינס באמנות מיקרוסקופית בזכות פיסת האמנות הקטנה ביותר בעולם – אופנוע "הארלי" שמונח בקצה שיערה שגלח מזקנו (קטן יותר מתא דם של אדם). את האופנוע הוא יצר במשך 5 שבועות והוא עשוי מ-12 שבבי זהב. בעקבות ההתפעלות מיצירותיו המדהימות, המלכה אליזבת השנייה העניקה לו תואר במסדר האבירות הבריטי.
בתערוכה 'מיקרו ארט' שתפתח בפארק שרונה, מציג ויגאן מיקרו-קוסמוס תרתי משמע, עולם ממוזער וקסום של גיבורי אגדות ילדים, וביניהם סינדרלה ואחיותיה המרושעות, כיפה אדומה, פינוקיו ויצירות נוספות, כגון: כדור הארץ, ציפור שיר והטאג' מאהל הקטנים שנעשו בעולם. כל היצירות מוצגות בקוף המחט או על ראש סיכה וניתן לראותן רק מבעד לעדשת המיקרוסקופ.

ויגאן, במקור מברמינגהם, בריטניה, עובד על כל יצירה בין חודשיים לשלושה חודשים. כדי לפסל בממדים של אלפית המילימטר (מיקרון) הוא משתמש במיקרוסקופ ואזמל כירורגי, שבעצמו כמעט ואינו נראה לעין. העבודה דורשת ממנו מאמץ פיזי ונפשי, שכן ויגאן נכנס למצב מדיטטיבי בו הוא שולט על נשימותיו, מאט את דופק ליבו ומפסל במרווחי הזמן שבין פעימות הלב, כדי להפחית את רעידות ידיו. אפילו הדהוד הנגרם מתנועה בחוץ עלול להשפיע על יצירתו.

ויגאן החל את חייו האמנותיים בגיל צעיר, כשהיה כבן חמש. "התחלתי לעשות בתים לנמלים, מפני שחשבתי שהן צריכות מקום לגור בו. לאחר מכן, הכנתי להן נעליים וכובעים. זה היה עולם פנטזיה אליו ברחתי", מספר ויגאן. ככל שפסליו של ויגאן הפכו זעירים יותר, כאלו שלא נתפסים בעין האנושית ולא נתפשים בעצם קיומם, כך הפך לימים, הילד שהרגיש כבלתי נראה לסביבה, לאמן מוביל בתחום המיקרו-ארט.
ויגאן יוצר אמנות ובה חשיבות גדולה לפרטים הקטנים. רק תשומת לב רבה והסתכלות מבעד לעדשת המיקרוסקופ חושפות אותנו לעולם שלם ומופלא של יופי, צבעוניות ועדינות. יצירותיו כונו לא פעם "הפלא השמיני של העולם". מלכת אנגליה אליזבת השנייה ביקשה את עבודתו האחרונה, 'כתר ההכתרה' כמחווה לחגיגות היובל שלה. ויגאן זכה לתואר MBE ממסדר האבירות בריטי על תרומתו לאומנות.  
 
חודה הנוסף של התערוכה הוא בהתאמתה לקהל מבקרים בכל גיל, בשל ממד ההפתעה והרושם העז שמותירות היצירות אצל המבקר. גלריית 'שרונה ART' הינה בית חדש לאמנים ויוצרים, שוכנת בלב ליבו של פארק שרונה, בקומה השנייה בבניין טמפלרי טיפוסי.
 
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter