גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

הפסטיבל הבינלאומי לעוגב 2015-2016 - קונצרט של רודולף לוץ - אמנות האלתור

ארכיון תאריך: 15 אפריל 2016 - 16 אפריל 2016

משך: שעה ורבע

רודולף לוץ בוחר דמות מתוך רשימה המוצעת לו על ידי הציבור ומאלתר עליהם פרלודים, פוגות, כורלים, סוויטות, סונטות, סימפוניות בסגנון של י. ס. באך, או פ. מנדלסון-ברטולדי, או ויואלדי, או כל מלחין אחר, הכל על פי בקשת הקהל. רודולף לוץ הוא מורה לאלתור על העוגב, בעל שם עולמי. הוא מאפשר לקהל להציץ אל תוך עולם האלתור בעוגב, עולם אשיר ומלהיב, ולהווכח  כיצד דמיון, חוש חיכוי, ידע מוסיקלי אדיר, השראה מרשימה ותרגול אין-סופי יכולים להתמזג וליצור ביחד יצירות מופת. כל המלחינים לעוגב, בכל הזמנים, נקראו לאלתר לרגל אירועים אלה או אחרים על כל העוגבים של קתדרלות, כנסיות ואולמות קונצרטים, ובהעדר הקלטות, אין אנו יכולים אפילו לדמיין כמה יצירות-מופט ספונטניות כאלו היו ונאבדו.

האלתור על העוגב הוא מקצוע הנלמד מזה 150 שנה באקדמיות למוסיקה בעולם, ונערכות כל שנה, במקומות רבים, תחרויות מקומיות ובינלאומיות לאלתור על העוגב, ליד תחרויות ביצוע יצירות מהרפרטואר הקלאסי.
 רודולף לוץ הוא מנצח, נגן עוגב, נגן צ'מבלו, נגן פסנתר, ומלחין. הוא נולד ב-1951 ולמד מוסיקה קודם בעיר ווינטרטור Winthertur  ולאחר מכן בציריך Zurich ובוינה Vienna. רודולף לוץ הוא הנגן הקבוע של כנסיית סנט לורנצן בעיר סנט גאלן עוד משנת 1973. הוא היה המנצח של ההרכב הקאמרי סנט גאלן בין 1986 ו- 2008, וגם של מקהלת באך. הוא התמנה ב-2006 למנהל המוסיקלי של המוסד סנט גאלן למוסיקת י. ס. באך. מאחר ומוסד זה שם לו למטרה לבצע את כל יצירות הקוליות של י. ס. באך, הוא גם הקים שם מקהלה ותזמורת.
 
רודולף לוץ מלמד אילתור על העוגב ב"סקולה קנטורום" Schola Cantorum של באזל, ובאוניברסיטה למוסיקה בבאזל. הוא גם לימד שנים רבות בפקולטה למוסיקה ולתנועה באוניברסיטת ציריך ובאקדמיה למורים למוסיקה ולמוסיקה כנסייתית בעיר לוצרן.
 
רודולף לוץ הוא מומחה בינלאומי בכל הקשור לאלתור טכניקות היסטוריות קלאסיות על העוגב, גם בקונצרטים וגם בסדנאות, בשווייץ ובחו"ל. הוא גם פעיל מאוד בליווי בפסנתר, בצ'מבלו, וכן גם בהלחנה. רודולף לוץ מופיע במסגרות רבות באירופה, קונצרטים, כיתות אמן, סימפוזיונים ואפילוכנגן מוסיקת ז'אז.  

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter