גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

מוזיקת עולם

פסטיבל מדיטרנה 2016 - מריו פאראנגוליס

ארכיון תאריך: 7 יוני 2016

משך: שעה וחצי

כל הקונצרטים במסגרת פסטיבל מדיטרנה 2016 

הטנור העוצמתי מריו פרנגוליס מגיע בפעם הראשונה לישראל למופע חד פעמי, המפגיש בין המוסיקה הקלאסית, לקלאסיקות הרומנטיות של המוסיקה היוונית. במופע מיוחד לפסטיבל, ילוו אותו על הבמה 70 נגני התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור וזמרת האופרה דניאלה לוגסי.
המופע בניצוחו של: Karytinos Loukas

פרנגוליס שחי כיום בארה” ב, נולד באפריקה וגדל באי קורפו - שם גם ספג את השפעתו המוסיקלית. בגיל 17 החל ללמוד מוסיקה, משחק ונגינה בכינור, הופעתו המשותפת עם דאלארס היא שהובילה לפרסומו הגדול ביוון ולהכרה בקרב אוהבי המוסיקה היוונית בישראל. בהופעתם המשותפת שר פרנגוליס אריות מאופרות ידועות, שירים ממחזות זמר וקלאסיקות יווניות של תיאודוראקיס, חג’ ידאקיס, זורבה ועוד. 

קול הטנור היפהפה שלו ומראהו החיצוני משכו תשומת לב אליו ובשנת 1991 בחר בו אנדרו לויד וובר לתפקיד מרכזי במחזמר “ פנטום האופרה”. מאוחר יותר הופיע פרנגוליס גם במחזמר “ עלובי החיים” בלונדון. הוא השתתף בתחרות על שם “ פאבארוטי” בפילדלפיה משם סלל את דרכו לעולם האופרה, זכה במלגה על שם מריה קאלאס והופיע לצדם של זמרי אופרה ידועים. כיום, הוא נחשב לאחד האמנים המובילים והחשובים בז’ אנר.

פרנגוליס שר בשלל שפות, והוא מפגין את יכולותיו הווקליות בסגנונות רבים - מהאופרה, דרך הפולק, רוק ועד לפופ ומוסיקת נשמה. הוא הופיע ברחבי העולם עם אמנים כמו פלסידו דומינגו, חוזה קאררס, שרה ברייטמן, ורבים אחרים.

דניאלה לוגסי זמרת האופרה שתלווה אותו בהופעתו כאן, שרה באופן קבוע עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה והשתתפה בהפקות שונות בתיאטרון ובאופרה הישראלית (“ אאידה, “ הספר מסיביליה”, “ חליל הקסם”, ועוד). לאחרונה היא משלבת בין המוסיקה הקלאסית לפופולרית, והוציאה אלבום בכורה בו היא מבצעת קאברים לשירים ידועים כמו “ הללויה” של לאונרד כהן ו- Video games של לנה דל ריי, לצד ביצועים קלאסיים מעולם האופרה.

 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter