גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

התזמורת הקאמרית הישראלית - קונצרט היובל - בחזרה לעתיד

ארכיון תאריך: 13 ינואר 2016 - 16 ינואר 2016

משך: שעה וחצי, כולל הפסקה

משתתפים:
אריאל צוקרמן: מנצח וחליל 
אריה ורדי: פסנתר, סולן
אנסמבל קולי

בתוכנית:
באך: כוראל מהקנטטה 147
מוצרט: קונצרטנו לפסנתר מס' 18 בסי במול מז'ור,  ק' 456    
סטרווינסקי: ״ אלוני דמברטון״ , "Damberton Oaks"            
פרטוש: ״ חזיונות״ לחליל, כלי קשת ופסנתר
היידן: סימפוניה מס' 45  ״ הפרידה״    

לרגל שנת היובל של התזמורת הקאמרית הישראלית, תעלה התזמורת ערב מרגש במיוחד – שחזור של קונצרט הבכורה ההיסטורי בניצוחו של גארי ברתיני, מייסד התזמורת, שנערך בבית החייל בתל אביב בינואר 1966, לפני 50 שנה בדיוק.
את מקומו של ברתיני המיתולוגי, מייסדה האגדי של התזמורת הקאמרית הישראלית, יתפוס בקונצרט היובל החגיגי מנהלה האמנותי הנוכחי של התזמורת, המנצח הבינלאומי אריאל צוקרמן - שגם ינגן כסולן בחליל ביצירתו של עדן פרטוש "חזיונות". את תפקיד הפסנתר, שבוצע במקור על ידי פנינה זלצמן, ימלא בקונצרט ה"שחזור" אריה ורדי (שאגב, נכח בקונצרט הבכורה ב-1966 על תקן ידיד ומדריך של הסולנית זלצמן). ואנקדוטה סמלית נוספת – אריאל צוקרמן, מנהלה האמנותי של התזמורת, הופיע את הופעת הבכורה שלו כחלילן עם התזמורת הקאמרית הישראל כשהמנצח היה אז אריה ורדי.
הקונצרט ב-1966 פתח את פעילות התזמורת הקאמרית, שהוגדרה אז כ"אנסמבל המונה עשרים נגנים ולהקת זמרים סולנים". בתכניית הקונצרט נכתב כי "תכנית הפעולה של האנסמבל כוללת קונצרטים של התזמורת הקאמרית, אופרות קאמריות בביצוע בימתי מלא וקונצרטים בביצוע הרכבים אינסטרומנטליים ווקאליים שונים".
עוד פורטו אז יעדיה של התזמורת הצעירה: נכתב כי ההרכב ייתן תשומת לב מיוחדת ליצירה הישראלית ולביצוע יצירות קיימות והזמנה של חדשות, לקיום קונצרטים לבני נוער ולאוכלוסייה מבוגרת וכן הייתה הצהרת כוונות על הופעות מחוץ לערים הגדולות – בהתיישבות העובדת ובערי הפיתוח.
התזמורת, החוגגת יובל להיווסדה, ניצבת כיום בפתחו של עידן חדש, עם מנהל מוסיקלי מוערך, תכניות קונצרטים מרתקת ותקווה מחודשת לצמיחה כלכלית ולשגשוג אמנותי. 50 שנה לאחר קונצרט הבכורה ודומה כי רבים מהאתגרים שהוצבו בפני ההרכב שהקים ברתיני נותרו רלוונטיים– כאז כן היום.
 
רוזט ברתיני, אלמנתו של גארי ברתיני ובנותיה הודיעו שיכבדו את הקונצרט בנוכחותן.
 

 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter