גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

מוזיקת עולם

קסם האירי - חגיגה לאור הירח ולפידים בוערים

ארכיון תאריך: 8 נובמבר 2014

משך: 3 שעות וחצי, כולל הפסקה

אתם יכולים לבחור רק סיור,  או סיור ומופע או רק מופע
 ב 18:00 - סיור (55 ש"ח)
ב 18:00 - סיור וכהמשך ראוי לסיור נתכנס בשעה 20:00 למופע  (145 ש"ח).
ב20:00 - רק מופע (125 ש"ח).

.

משתתפים:

מוזיקה: אלכס רזניקוביץ ולהקת ''בריאוס'' 
ריקוד: יאיר ורדיגר ולהקת ''טריקוטרה''

יפו - חלון לים התיכון עם אור ריין - מדריך בכיר ומומחה בהיסטוריה ותרבויות
יפו היא אחת הערים העתיקות בעולם, היא ידעה תקופות של פריחה ושל חורבן, של עושר ושגשוג ושל עוני ושפל. אנו נצא לחקור את הצדדים הפחות מוכרים של העיר המורכבת והמרתקת הזו.
נחתת את רגלינו בסמטאות העיר העתיקה, בחלקים המוכרים יותר ומוכרים פחות, ונאיר עליהם באור קצת אחר עתיק ועכשווי. נקרא קטעי ספרות שנכתבו ביפו או עליה, ונגלה את העיר שממנה למעשה צמחה 'שכונת' תל-אביב...

וכהמשך ראוי לסיור נתכנס  למופע.
אנו שמחים לבשר על מקום נוסף שהצטרף לשורת המקומות היפים בהם מתקיימים המופעים שלנו – תיאטרון "נא לגעת"
עם המופע הנפלא "הקסם האירי" – מופע מקפיץ וסוחף של מוסיקה וריקוד אירי. 

ההיסטוריה של הריקוד האירי כוללת מאות שנים, הם התחילו כריקוד מחתרת. ייסוד הריקוד התחילה במאה ה-11 וכבר אז הציעו את העיקרון המרכזי, ריקוד של שתי שורות, אחד מול אחד. המשמעות של ריקוד המחתרת הייתה התנגדות לכיבוש הבריטי. הכובשים האנגלים הטילו איסור מוחלט על כל סוגי הלימוד, בתוכו כולל את שיעורי הריקוד.

למרות חוקי הכיבוש, האירים שמרו על המסורת והמשיכו בלימודי הריקוד במחתרת. בראש החוגים עמדו מאמנים שנדדו ברחבי אירלנד. לתת מיטה ואוכל למאמן היה מעשה אצילי אך מסוכן. המאמנים גייסו את התלמידים בדרך כלל בפאבים. בכיסוי של מסיבות, המאמנים העבירו את שיעורי הריקוד. מחוץ לפאב עמד תצפיתן שהיה אמור לדווח על התקדמות של חיילים בריטיים. בריקוד הזה הפך לסמל ההתנגדות לכוחות הכיבוש.

על אופי הריקוד השפיעו גם כמרים קתוליים. הכנסייה הקתולית האירית, הייתה כנסייה מחתרתית שפעלה בניגוד לכנסייה האנגליקנית. לכן כמרים עמדו בראש המחתרת העממית. כמרים מדעותיהם חשבו שתנועות הידיים פוגעים בעקרונות הצניעות, לכן בריקוד האירי אין להשתמש בידיים. בגלל זה את הריקוד האירי מאפיין סגנון המיוחד של תנועות הרגליים.

חוויה יוצאת דופן בעולם הקסום והקצבי של המוסיקה והריקוד האירי,  המופע ייקח אתכם למסע מרתק במחוזות ובנופים הירוקים של אירלנד, עם המיתוסים והאגדות המסתוריות. המופע משלב מוסיקה אירית חיה בסגנון מסורתי בעיבודים מודרניים.

אלכס רזניקוביץ, מלחין, אמן גיטרה, מפיק ומעבד מוסיקלי. מייסדה של להקת ''בריאוס''. שיתף פעולה עם אמנים רבים, הופיע במגוון מופעים, הפקות ותוכניות רדיו וטלוויזיה והשתתף בפסטיבלים שונים בישראל ובחו''ל.

יאיר ורדיגר, סולן להקת הריקוד האירי ''טריקוטרה'', מורה מוסמך לריקוד אירי ומנכ''ל האקדמיה הישראלית לריקוד אירי. לאחרונה התקבל למופע הבינלאומי.Lord of the Dance יאיר כתב את הכוריאוגרפיה למופע Magic of Ireland ומצעיד אותו באמצעות הריקוד האירי לסטנדרטיים בינלאומיים.


 
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter