גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

פסטיבל תל אביב דאנס - להקת פלה גרנהוי (דנמרק) - Dance mo to the end of

ארכיון תאריך: 10 מאי 2014

משך: שעה

שימו לב! בהופעה יש קטעים שבהם מופיעים הרקדנים בערום מלא.

כוריאוגרפיה: פלה גרנהוי
מוסיקה: ליאונרד כהן

יצירה ל 12 אמנים/נגנים/זמרים/רקדנים.
עבודה המבוססת על המוסיקה של המשורר והזמר הקנדי ליאונרד כהן.  יצירה שאפשר לראות בה דיוקן עצמי. מבחר של דימויים המתעמת עם  עולם של געגועים ומלנכוליה  של היוצר המפורסם.
גרנהוי בעבודתו מפרק לכאורה את הסגנון בשיריו של ליאונרד כהן ומטעין אותו במשמעויות אחרות, בהדגשים שונים. הטקטס עצמו הופך להיות לחומר חזותי כמו גרפיטי, המוסיקה זוכה לעיבודים שונים, הדרמה מועצמת והופכת להיות אישית. התזמור  עשיר. בפן החזותי  משעתק גרנהוי את  ראשו המפוסל וזה הופך להיות מדרך רגל, פירמידה או תפזורת כמו ראשי בובות שיצאו מכלל שימוש, ובמקום  שבו שירתו של כהן הינה נחבאת אל  הכלים ועצורה, הרי גרנהוי חוגג את הצער ואת היופי במלוא כוחו. במופע קטעי עירום.
 גרנהוי דאנס היא קבוצה בעלת שם בינלאומי שמרכזה בארוס, דנמרק.
העבודות של להקת גרנהוי דאנס נוצרות על ידי הכוריאוגרף Palle Granhoj בשיתוף פעולה מלא עם הרקדנים ואמן העיצוב Per Victor. נקודת המוצא של כל עבודה היא "טכניקת המכשול" שפותחה על ידי הכוריאוגרף ועזרה ליצור עד כה כ-20 יצירות במשך 20 שנה. היוצר מעצב את העבודה  על ידי" מניעת פעולה" וכך חושף בתהליך שכבות פנימיות של אישיות הרוקדים, מכוון זרקור וחושף את המצב האנושי. במקום להציג על הבמה רקדנים וכוריאוגרפים פלה גרנהוי מבקש להראות גברים ונשים " כפי שהם", כנים  מורכבים ומלאי חיות.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter