גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

תל אביב דאנס 2022 - רעות שמש ATARA ו-גולה - התנועה השלישית

ארכיון תאריך: 10 אוגוסט 2022

משך: שעה

רעות שמש - גרמניה
ATARA ו-גולה - התנועה השלישית

כולל עבודה חדשה עם ה"מסלול להכשרת רקדנים" - מרכז ביכורי העתים

ATARA עוסקת בנקודת המבט ובעמדות השונות כלפי סוגיות של מגדר ומבנים משפחתיים. היא עושה זאת באמצעות זווית הראיה של נשים יהודיות המצוות להלכה הדתית ושל נשים חילוניות. העבודה מבקשת לבחון את הקשר העדין (והלא מדובר)  בין יהדות, מיניות ואשמה לבין הגוף הנשי. הנשים יחד בוחנות כיצד הן מוצאות (או נכשלות) בהשגת יעודן. בעזרת סדרת ראיונות ודיוקנאות מצולמים, מוצגות תפיסות העולם וחוויותיהן של נשים שונות.

באופן זה קלישאות, דעות קדומות והשקפות שונות נבחנות מחדש דרך עיניו של הצופה. העבודה מבוססת על אורח חייה האישיים של הכוריאוגרפית, אשר מגיעה ממשפחה יהודית מעורבת- חילונית ואורתודוכסית, ומשם שאבה את ההשראה לחקור את המתח הקיים בתוך מבנים מורכבים אלה.

גולה - התנועה השלישית היא יצירה בהשתתפות רקדני שנה ב' של תכנית "המסלול להכשרת רקדנים" - ביכורי העיתים.

גולה שואבת השראה מהצורה, הקצב ומערכת העקרונות של הטקסים הלאומיים המוכרים מאוד לצעירים בישראל.

טקסים לאומיים מתפקדים כתיאטרון ציבורי להעברת מסרים הנוגעים בקולקטיביות, אחדות, ניצחון, ומעל לכל, גאווה.

בגולה משחקת רעות שמש במנגנוני המרכיבים הפרפורמטיביים בטקסים אלו תוך שימוש באלמנטים כמו הנפת דגל, צעדה, נאומים ופזמונים, תוך התאמתם לשפת המחול העכשווית. אלמנטים אלו, המסונכרנים במידה רבה, מדגישים את אופייה של פעולה קולקטיבית, חסונה והרואית שעליה גדלנו כולנו. היצירה מבוססת על עבודה שיצרה הכראוגרפית בקיץ 2017
ההופעות של רעות שמש והשותפות עם מרכז סוזן דלל ו"המסלול" נתמכות באמצעות שיתוף פעולה עם Quartier am Hafen, קלן, גרמניה.

הכוריאוגרפית והמבצעת רעות שמש חיה ויוצרת בקלן, גרמניה. היא קיבלה תואר ראשון מאקדמית ArtEZ לאמנויות בארנהם (NL), ובעלת תואר שני מהאקדמיה למדיה ואמנויות (KHM) בקלן (DE). שמש הינה מרצה אורחת באוניברסיטת קלן ובאקדמיה לעיצוב שבדיזלדורף. עבודותיה הוצגו בתיאטראות רבים, בין היתר ב tanzhaus nrw דיסלדורף, Kampnagel המבורג, Tanzhaus ציריך, מרכז סוזן דלל תל-אביב, המוזיאון היהודי בברלין, Theatre Lab ניו יורק ותיאטרון Korzo בדן האג. יציריתיה היו מעומדות לפרסים רבים. ב2016 היצירה LEVIAH זכתה בפרס קלן למחול ותיאטרון. עבודת הווידאו שלה הוצגה ב-2017 בפסטיבל הסרטים הקצרים של אוברהאוזן ובארט קלן. באפריל 2019, שמש יצרה את היצירה ATARA במהלך תכנית הרזידנסי ב-K3|Tanzplan Hamburg. היצירה הוזמנה ל-Tanzplattform Germany. שמש הינה אמנית הבית במרכז למחול tanzhaus nrw שבדיזלדורף לשנים 2020-2022. באוקטובר 2021 תיאטרון HELLERAU דרזדן הציג אוסף של היצירות והמיצבים האחרונים שלה תחת הכותרת: דיוקן הכוריאוגרפית רעות שמש. ב 2019 רעות שמש הוכרזה כאחת האמניות המבטיחות של על ידי המגזין "טנז". 

המסלול הינו תוכנית להכשרת רקדנים מקצועיים -ביכורי העיתים. המסלול מקיים שת"פ בינלאומיים ומופיע מעל 40 מופעים בשנה הכוללים יצירה ישראלית מקורית ורפרטואר בינלאומי.
בוגרי המסלול הינם רקדנים בלהקות המובילות בארץ ובסצנת המחול העצמאית. מעל מחצית מרקדני המסלול בעלי מעמד "רקדן מצטיין" בצה"ל.
ניהול אומנותי: אופיר דגן, ניב מרינברג.
רקדנים:
שירה ארבל
מיה אסרף
יובל בר לב
מאיה ברדה
נועם חצרוני
מילה לוי
גיא אולשנסקי
טל פושקוב
הילה רום
 ATARA
קונספט, כוריאוגרפיה, טקסט, צילום: רעות שמש
יצירה וביצוע: הלה אימלר, ציפורה ניר, פלוריאן פצ’ובסקי
הלחנה ועיצוב סאונד: סימון באואר
דרמטורגיה: מתיאס קוובה
מנטורינג: אן קרסטינג
וידאו, במה, תאורה: רוני שנדר
תלבושת: מארי סיקמן
דרמטורגיה פיננסית: בלה ביסום
הפקה, ניהול: סבינה שטוקר

 GOLA 3rd Movement

קונספט, כוריאוגרפיה: רעות שמש
מוזיקה: סימון באואר
תלבושת: יפעת כנפי
במה, תאורה: רעות שמש, סימון באואר
ניהול חזרות: דפנה דודוביץ
"המסלול  להכשרת רקדנים" ניהול אמנותי: אופיר דגן, ניב מרינברג
צילום: Öncu Gültekin

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter