גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות ילדים

קבוצת מחול נעה דר - החלום הוא צייר גדול

ארכיון תאריך: 25 מאי 2019

משך: 50 דקות

רכישת כרטיס הכרחית לכל גיל

מומלץ לגילאים 4 - 11


קבוצת מחול נעה דר מציגה:
 "החלום הוא צייר גדול"
מאת נעה דר, ע"פ שירי לאה גולדברג
 
"החלום הוא צייר גדול" - מופע מחול, תיאטרון ומוזיקה לכל המשפחה שיוצר מפגש משמח ומרענן בין שיריה האהובים של לאה גולדברג יחד עם תנועה, מוזיקה ותלבושות פיוטיות ומלאות בהומור ודמיון.
את המופע מוביל הילד גד שנשאר לבדו בבית ויוצר בדמיונו עולם עשיר וצבעוני שכולל יצורים משונים שמצייר "אדון חלום", את "דודה לאה" שהתחפשה לצפרדע ואת "הילד הרע" שתמיד נכנס בלי כל אזהרה.
עם "כובע קסמים" הוא יוצא למסע חובק עולם ושולה פנינים והפתעות נוספות מכובעה של גולדברג שמצידן פוצחות בחגיגה בימתית שזכתה לשבחים רבים.

כוריאוגרפיה ובימוי: נעה דר.  
מוסיקה מקורית: ישראל ברייט. 
תמליל ועריכה: חגית רכבי.
בביצוע: טל אידיסיס, יענקל'ה פילצר, טל נוף, עדי שמשי, נעם אילן.
תלבושות ואביזרים: סווטלנה ברגר. 
תאורה: אינה מלכין. 
תפאורה: אבי שכווי. 
צילום: תמר לם.
המופע עלה לראשונה בפסטיבל "צלילי ילדות" 2004 בחולון.
 
מהביקורות:
"המופע המרגש מצליח להתבונן מחדש ומזווית מקורית, בשיריה המקסימים של לאה גולדברג המשלבים אמפטיה והומור. אותו הומור מצליח גם לחלחל לתנועת הרקדנים ורוח המשובה העולה ממילות השירים ניכרת גם על פניהם ומחוות גופם. התפאורה המינימליסטית מעבירה בצורה מדויקת אווירה של יום חורף בתל אביב, התלבושות מסוגננות ורבות דמיון והכוריאוגרפיה מהווה איור פיוטי וקסום לשירים היפים." "להיות הורים" .
 
"מופע מחול אינטיליגנטי, אלגנטי ומרגש, שנשאר עם הצופים זמן רב אחרי הצפייה בו. המופע מחיה את השירים היפים של גולדברג והופך אותם נגישים וזמינים, גם לקהל הילדים. "החלום" הוא מסוג המופעים הנדירים שהורים ייהנו מאוד להתלוות אל ילדיהם. רמת ההופעה היא כשל מחול למבוגרים, רקדני הלהקה מקצועיים, וכזאת גם ההלחנה והמוסיקה המורכבת הערבה לאוזן. כדאי לקחת את הילדים. הם ייהנו ואפילו יוקסמו" "הארץ"
 
"השימוש בחומרים האהובים, שהם נכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית, יוצר אצל הילדים תחושת מוכרות, ואצל המבוגרים תחושה של נוסטלגיה חמימה. המילים המוכרות של לאה גולדברג עם המוסיקה המקורית של ישראל ברייט, הם שילוב מנצח. " "טיים אווט"
 
"הכוריאוגרפית נעה דר צירפה כמה מפניני המחרוזת של המשוררת לעדי של תנועה, משחק ושירה.  נעה דר יצרה תנועה נקייה מאוד, השומרת במכוון על קו התמימות. הרקדנים מחליפים דמויות בקלילות, ואף אינם מסתירים את השעשוע ורוח המשובה שדבקו בהם, ממש כשם שאלה ניכרים במקור של גולדברג ובעיבוד הבימתי של דר להנאת קהל הילדים והוריהם" אתר "הבמה". 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter