גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

תיאטרון אלפא לאמנויות המופע - ברית-איש-British - שיילוק, ידידים ואויבים

ארכיון תאריך: 4 דצמבר 2018 - 25 ינואר 2019

משך: שעה ו-20 דקות

הרצגה (שיחה משולבת בקטעי משחק וקריאה) על יחסי שנאה ואהבה בין בריטים ליהודים לאורך הדורות: אנטישמיות, פילושמיות ומה שביניהם

מתוך עבודה משותפת של פרופ' אברהם עוז והשחקן סוהיל חדד על הפקת "הסוחר מוונציה" שזכתה לשבחי הקהל והביקורת, ומתוך שאלות הקהל צמחה הרצגה מרתקת בביצוע השניים שבמרכזה נושא האנטישמיות - והיפוכה: הפילושמיות, אהבת ישראל. זירת העלילה היא אנגליה, שהיתה הראשונה בין מדינות אירופה לגרש מתוכה את היהודים - מאתיים שנה לפני גירוש ספרד. בה גם נוצרו עלילות הדם הראשונות, ועוד טרם הגירוש ידעו היהודים פוגרומים ואף טבח. איך ובאילו נסיבות נוצרה דמות כשיילוק בארץ ריקה מיהודים? כיצד התייחסו האנגלים למשפחות האנוסים מגורשי ספרד ופורטוגל שחיו בלונדון תוך הסתרת יהדותם? על איזה רקע צמחה דווקא פילושמיות באנגליה, והשפה עברית, התנ"ך והמסורת היהודית זכתה דווקא לתשומת לב במאה ה-17? ומה החזיר את האנטישמיות לזירה דווקא לאחר שהותרה שיבתם של היהודים לאנגליה ואף הוענקו להם אמנציפציה, שיוויון וחופש עיסוק? את כל זה מביאים עוז וחדד בשיחה, מקרא ומשחק בהרצגה מרתקת ומבדרת כאחד, המספקת לקהל ידע, עניין, ריגוש ושעשוע. 


פרופ' אברהם עוז, חוקר שקספיר בעל שם עולמי, היה ראש החוג לתיאטרון באוניברסיטאות תל אביב וחיפה, לימד בבית צבי, באוניברסיטה העברית ועוד; שימש בהנהלות האמנותיות של התיאטרון הקאמרי ותיאטרון חיפה; תירגם מחזות ואופרות וביים מחזות משל פינטר, ס. פ. טיילור ולאחרונה עיבד וביים את "הסוחר מוונציה" לשקספיר. 

סוהיל חדד הוא שחקן תיאטרון, קולנוע וטלויזיה. בין תפקידיו בתיאטרון: המונודרמה "מסיה איברהים ופרחי הקוראן" (פסטיבל המסרחיד בערבית, ובתיאטרונטו בעברית), שיילוק ב"הסוחר מוונציה" ועוד; בקולנוע: "אוונטי פופולו", "לא פה לא שם", "המתופפת הקטנה", "שרוכים". בטלוויזיה: "קרובים קרובים", "עבודה ערבית"; שימש שנים רבות מפיק בטלוויזיה החינוכית וסגן יו"ר אגודת העיתונאים.
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter