גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק - עטוף

ארכיון תאריך: 1 מרץ 2018 - 2 מרץ 2018

משך: שעה

אנא שימו לב! במופעי הלהקה - אין כניסת מאחרים למופעים

"עטוף", אגדה אורבנית המשלבת הומור ופואטיקה בעולמות הויזואליים הקסומים, שיוצרים פינטו ופולק, נעה במרחבי הפנטזיה והדמיון. היצירה, שהציגה בבכורה בשנת 1997 במסגרת פסטיבל "הרמת מסך" במרכז סוזן דלל בתל אביב, הוצגה במהלך השנים על במות מרכזיות בעולם וזכתה, בין היתר, גם בפרס Bessie היוקרתי. הפרס, המוענק מדי שנה בניו יורק, מסכם את עונת המחול וניתן ליוצרים וליצירות מחול ופרפורמנס בולטים שהוצגו בעיר. ליצירתם של פינטו ופולק הוענק הפרס בתום עונת המופעים 1999-2000 על הישגים יוצאי דופן, ועל חדשנות בתחום המחול.

אחרי יותר מעשור, חוזרת היצירה לבמה בישראל בגרסה מתחדשת המיועדת לכל המשפחה. "כיוצרים חשבנו שמאתגר לחזור ולבקר ביצירה מוקדמת, להתכתב איתה ממרחק הזמן, לפתוח אותה מחדש ואף להכניס בה שינויים ולעדכן", אומרים פינטו ופולק.

השניים מוסיפים ואומרים: "קהל שוחרי המחול בישראל הולך וגדל משנה לשנה, כשלמעגלים הקיימים מצטרפים כל הזמן גם צופים צעירים. אנחנו חושבים שהעלאה מחודשת של יצירות נותנת לקהל זה הזדמנות להכיר עבודות שהן חלק מגוף היצירה שלנו ולשאר הצופים לגלות אותן מחדש".

"עטוף" נוצר לדבריה של פינטו בהשראת העיר ניו יורק בה התגוררה במשך מספר שנים: "הסאונד האורבני, היופי והכיעור המתקיימים בה במקביל, הרעש מול השקט, הניכור מול הצורך למצוא אהבה, כל הניגודים האלה השפיעו על היצירה ונוכחים בה". פינטו מציינת את "הדוד שלי ", סרטו של הבמאי הצרפתי, ז'אק טאטי משנות השבעים, כמקור השראה. בצרפת היו שהגדירו את היצירה "אנימציה מחולית".

"עטוף" מצעיד אותנו בשבילים נדירים בהם הילכו לפנים דקופלה מונטאלבו וקאסטפיורה - יצירה שהיא ספקטקל נוגע ללב שמעלה חיוך  על השפתיים"

מן הביקורות שנכתבו על עטוף:

"פינטו יוצרת בועה נפלאה שמזכירה אגדה עם גמדים, ענקים ויצורים מסתוריים שכאילו נשלפו מקופסת פלא. כמו בקרקס הצופה נסער שוב ושוב מהרעננות, הדמיון  והמקוריות, המעלים חיוך על שפתיו של הצופה לאורך כל ההופעה המבריקה."
"הארץ"

"המחול רצוף רגעים מסתוריים וקסומים. המחול הוא פואטי אך לא יומרני... זה זמן רב לא ראיתי עבודה מקורית ונוגעת ללב כמו זו."
"מעריב"

"פינטו יצרה ערב קסום, מאין ארץ פלאות על הבמה. הכשרון של פינטו מעניק תחושה של יופי ויזואלי והומור חם, מתובל באירוניה, עם תמימות מתוחכמת.

זה זמן רב לא התענגנו על תחפושות מקוריות כאלו, ותפיסה מעמיקה של עיצוב במה ".
"ג'רוזלם פוסט"
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter