גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

פסטיבל Jazz Globus - קונצרט מס' 2

ארכיון תאריך: 16 מרץ 2016

משך: 3 שעות וחצי, כולל הפסקה

משתתפים:
אולגה סנדרסקי: קול
ליני סנדרסקי: סקסופונים
אנה דולובה: כינור
יקטרינה שפלניקובה: כינור
אנדרי שפלניקוב: ויולה
יאנה דוניצ'ב: צ'לו
אהוד אטון: קונטרבס

אולגה סנדרסקי – זמרת סופרן קלאסית, שזכתה בתחרויות בינלאומיות והשתתפה בהפקות אופרה על הבמות הטובות בעולם. ליאוניד סנדרסקי – מנגן ומלחין ג'אז מעניין. הוא מבצע קומפוזיציות המבוססות על המנגנות האהובות של גרשווין וברובק ומוסיקה משלו, בהרכב עם רביעיית מיתרים קלאסית  ובסיסט הג'אז.

שיראל דשבסקי: קול
אלכס רוזנבלט: פסנתר
אורי ברנר : פסנתר
אלכס טרפקוב:  קונטרבס
אנטולי מגדלינסקי: טופים 

סויטת הג'אז המפורסמת של בולינג בגרסה מעניינת ופנטסיות על מנגנות פופולאריות של מוסיקה קלאסית. השפעות הדדיות של מוסיקה קלאסית וג'אז הינן הנושא המסורתי של הפסטיבל.
 
לאוניד דצלמן: פסנתר, קלידים, סקסופונים, מלודיקה
יוראי המר: בס-גיטרה
רואי הורביץ: טופים
אורח המיוחד:
אנה טבצ'ניקוב: שירה

לאוניד דצלמן אינו רק פסנתרן מבריק, אלא גם רב-נגן וירטואוזי. הוא ושותפיו הצעירים שומרים אמונים לג'אז המסורתי.

פסטיבל ג'אז גלובוס לג'אז ולמוסיקה אלטרנטיבית ביסס את שמו כאחד מהאירועים החשובים בסצנת המוסיקה בישראל. הפסטיבל מארח במרכז התרבויות "הרמוניה" מדי שנה מוסיקאים מובילים מישראל ומרחבי העולם. השנה יתארחו 80 מוסיקאים מרחבי העולם: ישראל, ארגנטינה, גרמניה, סלובניה, פולין, רוסיה.

הפסטיבל "ג'אז גלובוס" ה12 יתקיים בתאריכים 15.03­–21.03. התכנית כוללת חמישה קונצרטים של ערב, שבהם יופיעו 13 הרכבים ושלושה סולנים, וקונצרט יום אחד, שבו יציגו את כישוריהם אמני ג'אז צעירים של הקונסרבטוריון "הסדנה" הירושלמי. הג'אם סשן המסורתי יתקיים בביסטרו-מועדון בירמן  ובו יאלתרו המשתתפים על נושאי ג'אז נצחיים.
 
הפסנתרן והמתופף הצעיר בן יעקובוב יפתח את תכנית הפסטיבל. נשמע גם הפסנתרן והמלחין, הקלאסיקון של הג'אז המודרני, סלבה גנלין. הזמרת תמנע קומדי והגיטריסט דריו אקוסטה מארגנטינה – גם הם חדשים בבימת הג'אז הישראלית. החצוצרן מרוסיה סרגיי פרון, האקורדיוניסט בוריס מלקובסקי והגיטריסט דימה גורליק מפולין מוכרים מזמן ומאוד אהובים על הקהל הישראלי.

בין משתתפי הפסטיבל בולטת שורה של זמרות הג'אז: מרינה גוליקובה ורעות רבקה, סבטלנה סוקולובה ודבורה בנאסולי, פאוסטינה אבד (סוקולוב) ואנה טבצ'ניקוב, לצד הזמרות הקלאסיות אולגה סנדרסקי ושיראל דשבסקי. יעלו לבמה גם החצוצרן הטוב בישראל, גרגורי ריבקין, והסקסופוניסט המפורסם בוריס גאמר, המלחינים והפסנתרנים אורי ברנר, מיכאל אגרה ואלכסנדר רוזנבלט, הפסנתרן ורב-הנגן המבריק, ליאוניד דצלמן. שלישיית "שלוש", שבשנים האחרונות סיירה בהצלחה בבירות הג'אז של אירופה, תציג את הדיסק החדש שלה. הפרויקט המיוחד של הפסטיבל – המחווה לצ'ט בייקר הגדול. כמו כן יושמעו אלתורים על מנגנות שיריו של דיוויד בואי, שלא מזמן הלך לעולמו. הפסטיבל יוכתר ב"אליאנס" המסורתי – קבוצת אלתור חופשי של מוסיקאים בראשותו של גנלין.
 
הפסטיבל הינו פרי עבודה משותפת של עיריית ירושלים, הרשות לעלייה וקליטה ומשרד העלייה והקליטה, המרכז לקליטת אמנים עולים ותושבים חוזרים.
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter