גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

מפגשים

לראשונה בישראל! פרויקט הרצאה פתוחה: כלת פרס נובל לספרות 2015 סבטלנה אלכסייביץ׳

ארכיון תאריך: 7 פברואר 2016

משך: שעה ו-40 דקות

הרצאה בשפה הרוסית עם תרגום לעברית נעשה דרך אוזניות בטכנולוגיה מתקדמת.

ראשונה בישראל: פרויקט Open Lecture  - "הרצאה פתוחה" יכיר לקהל הישראלי את מיטב מובילי דעה בתחומי התרבות, החברה והתקשורת ברוסיה בת זמננו, בסדרת הרצאות מרתקות.


Open Lecture נוסד ב-2012 ביוזמת קטרינה גורדייבה – עיתונאית ובמאית סרטי דוקו בנושאים חברתיים אשר זכתה להכרה מקצועית רבה במדינתה. פורמט הרצאות זה נפוץ בעולם האקדמיה ומוכר יותר בכינויו "ההרצאה האחרונה": מה היה אומר אינטלקטואל ובר-סמכא אילו היה יודע שמדובר בהרצאה האחרונה בחייו? 

אלא ש"הרצאה פתוחה" היא לא רק נאום. הקהל מקבל הזדמנות לשאול שאלות ולקבל עליהן תשובות. תוך שלוש שנים הפכה "הרצאה פתוחה" לאחד הפרויקטים הפופולריים והמבוקשים ברוסיה. בשנת 2015 הכריזו מייסדי הפרויקט על פתיחת עונה בינלאומית עם סדרת מפגשים בריגה ובתל אביב.

ב-7 בפברואר תתקיים לראשונה בישראל הרצאתה של כלת פרס נובל לספרות 2015 סבטלנה אלכסייביץ׳.

פרס נובל הוענק לסופרת הבלארוסית בשל "כתיבתה הפוליפונית, שהיא אנדרטה בת זמננו לסבל ולאומץ". מדובר באחת היוצרות המרתקות והאמיצות ביותר בתקופתנו.

אלכסייביץ, ילידת 1948, החלה את דרכה כעיתונאית. במהלך עבודתה אספה חומרים אשר נחשפו בספרה הראשון "War's Unwomanly Face", ("פניה הלא נשיות של מלחמה") שיצא לאור ברוסית ב–1985 ובאנגלית ב–1988. בספר מובאים ראיונות עם מאות נשים שהשתתפו במלחמת העולם השנייה.

אלכסייביץ' כוננה למעשה ז'אנר ספרותי חדש ("פרוזה תיעודית"), אשר הפך למזוהה עמה. בכתיבתה הציגה אירועים טראומטיים הרי גורל בתולדות ברית המועצות דרך עדויותיהם ודעותיהם של "האזרחים הפשוטים", אלה שקולם לא נשמע. הספרים הנוספים שלה עסקו באסון צ'רנוביל, במלחמה באפגניסטן ועוד.

ספריה תורגמו ליותר מ–40 שפות. במשך מספר שנים שהתה באירופה בשל התנגדותה למשטר בארצה. לאחרונה חזרה להתגורר בבלארוס.

כל ההרצאות מלוות בתרגום סימולטני לעברית.
לאחר הפסקה קצרה, ישיבו המרצים לשאלות הקהל.


מרצים נוספים אשר יקחו חלק בפרויקט Open Lecture בישראל: 


13.03.2016, בית החייל – הרצאתו של במאי הקולנוע והתיאטרון, קיריל סרברניקוב: "תיאטרון כזיכרון". 

10.04.2016, בית החייל – הרצאתה של שחקנית הקולנוע והתיאטרון ופעילה חברתית, צ'ולפן חמאטובה: "להיות אמן - מקצוע או שליחות". 

15.05.2016, אולם נגה (תיאטרון גשר) – הרצאתו של עיתונאי, מגיש, פובליציסט וסופר, אלכסנדר נבזורוב: "חיי מדף של הספרות הרוסית".ֿ
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter