גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

סדרת ג'אז חם - DJango

ארכיון תאריך: 6 ינואר 2015 - 9 ינואר 2015

משך: שעה וחצי

שימו לב! פתיחת דלתות במועדון  "זאפה"  בשעה 20:15

במיוחד לאניני הג'אז. ג'אז חם פוגש במסורת הג'אז יחד עם
הויברפוניסט המוביל בדורו וורן וולף והפסנתרן ארון דיל. שמגיעים מניו יורק לבצע מחווה לרביעיית הג'אז המודרני

לאחר שהוציא חמישה אלבומים כסולן שזכו לשבחי הביקורת, וורן וולף הנחשב לאחד מהויברפוניסטים המובילים בדורו, מגיע לסדרת הופעות במסגרת ג'אז חם – בישראל. וולף הוא מוסיקאי עתיר כישרון, הידוע בנגינתו הווירטואוזית, המלודית ו"מתובלת בתחכום הרמוני" (The Guardian). החל מגיל 3 הוא למד לנגן במרימבה, ויברפון, תופים ופסנתר. הרפרטואר שלו כולל מוסיקה קלאסית מבאך, בטהובן, מוצרט, פגניני, ברהמס, ויולדי ושוסטקוביץ עד למוסיקת רגטיים של סקוט ג'ופלין  וג'אז של צ'רלי פרקר, מיילס דייוויס, דיוק אלינגטון, לואי ארמסטרונג, ועוד רבים אחרים. בין המוזיקאים שאצלם למד נגני התזמורת הסימפונית של בולטימור ליאו-פייג וג'ון לוק.  וולף בוגר בית הספר לאומנויות ובעל MA ממכללת ברקלי למוזיקה בבוסטון. הופיע כסולן בחמישייה של החצוצרן Jason Palmer  במועדון הג'אז ההיסטורי jazz club Wally’s Cafe והיה למתופף הבית שם במשך שנתיים.
בנוסף, הוא שיתף פעולה עם תזמורת הג'אז של לינקולן סנטר, עם Wynton Marsalis, Nicholas Payton, Mulgrew Miller, , Kevin Eubanks Esperanza Spalding ועוד רבים אחרים.  הוא הופיע ב Dizzy’s Jazz Club, בלינקולן סנטר, פסטיבל הג'אז של אומבריה, טקס פרסי ה Jazz Masters, בסבב מופעים בניו אורלינס ועוד.
 
ארון דיל בולט בתקופתו כאמן שמבטא איכות, אותנטיות ורהיטות בשפה המוזיקלית של הג'אז האמריקאי. כחבר באגודת קול פורטר של הפסנתרנים, הוא הוכתר על ידי הניו יורק טיימס כ"פסנתרן צעיר וחכם עם תפיסה ייחודית של מסורות הג'אז". דיל, בוגר ג'וליארד, זוכה פרס מרטין סיגל, זוכה פרס "הסולן יוצא הדופן" של הלינקולן סנטר וזוכה פרס "הכוכב הבא" של איגוד עיתונאי הג'אז חושף את אוצרותיה של שפה מוזיקלית עשירה באמצעות שיתופי פעולה עם אמנים בכל קשת הגילאים.
 זיו בן, המנהל האמנותי של סדרת "ג'אז חם" ומנכ"ל "שמים- ארגון, נהול והפקה": "שמעתי את  וורן וולף וארון דיל בפרויקט המיוחד שלהם 'מחווה לרביעיית הג'אז המודרני' בפסטיבל הג'אז באומבריה. מצאתי שזו הזדמנות חד פעמית  לקהל אוהבי הג'אז בישראל להאזין לארומה המיוחדת של המוסיקה הזאת עם מוסיקאים צעירים, מרשימים ומעניינים, שמביאים צליל אחר מניו יורק. צליל שמשייט בין הקלאסי לג'אז בצורה מושלמת".
בין הקטעים שיבצעו:  Django, Bags' Groove, Prelude to a Kiss ו  Afternoon in Paris
 "נראה כי וורן וולף הופיע משום מקום לפני כמה שנים והפך מיד לנגן הויברפון הצעיר החם ביותר בג'אז... צריך לפקוח עין על וולף כי העתיד שלו נראה ורוד ביותר..."
Eric Nemeyer’s,  Jazz Inside Magazine
 "לארון דיל, כוכב עולה בשמי הג'אז, יש כישרון כל כך עצום שיום אחד הוא ישנה את מסורת הג'אז" New York Daily News 
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter