גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

הבלט הישראלי וקבוצת מיומנה - Mayumana — Game On

ארכיון תאריך: 13 ספטמבר 2014

משך: שעה ו-10 דקות

כוריאוגרפיה: עידו תדמור
עיבודים ועריכה מוסיקלית: קבוצת מיומנה
ביצוע: רקדני הבלט הישראלי ואמני קבוצת מיומנה

יוצרים רבים פרשו את פולחן האביב - יצירה שהתאפיינה בחושניות, סערה וחדשנות, לפרקים מצמררת ולעיתים נדמית כסוג של טירוף - כעימות שיבטי, פריצתו של האביב מהחורף דרך אלמנטים של הקרבת קורבן, ריקוד פולחני, טקסיות רפטטיבית ושימוש במוסיקליות השיבטית. ביצירה הנוכחית אלמנטים אלו יהיו רק חלק מהמופע לצד העברת פולחנים אורבנים– מודרנים אותם אנו חווים בתקופה העכשווית.

בפרויקט ייחודי זה הכוונה אינה ליצור פרשנות חדשה ליצירה האגדית 'פולחן האביב', אלא ליצור פרספקטיבה אסטתית חדשה בהשראתה עם דגשים על התפתחות עולם המשחקים - בין אם משחקים חברתיים, תרבותיים, אורבניים או בין-אישיים. שתי הלהקות תשתפנה פעולה בפרשנות ייחודית של המוסיקה של סטרווינסקי לצד קטעי מוסיקה מקוריים של קבוצת מיומנה בשילוב אלמנטים בימתיים וכלי נגינה ייחודיים.

במופע משתתפים כ- 27 אמנים משתי הלהקות. ביצירה ישולבו טכניקת הבלט הקלאסי של הבלט הישראלי יחד עם עולם המדיה והקצב של קבוצת מיומנה.

להקת הבלט הישראלי הינה הלהקה היחידה בארץ המבצעת ממיטב הרפרטואר העולמי של הבלט הקלאסי והניאו-קלאסי. הלהקה מונה כשלושים רקדנים ורקדניות מרחבי העולם, ובהם ילידי הארץ ועולים חדשים. מאז הקמתה, חותרת להקת הבלט הישראלי להבאת אמנות הבלט, המשלבת בתוכה מוזיקה, מחול, תיאטרון ואמנות פלסטית, לא רק לאוכלוסיית המרכז, אלא גם לפריפריה, מתוך אמונה כי לכל ילד, מבוגר וקשיש הזכות ליהנות מאמנות חוצת גבולות זו.

מיומנה היא קבוצה ישראלית רב-תחומית שפיתחה שפה ייחודית המבוססת על שילוב של מיומנויות: מוסיקה, קצב, תנועה, טכנולוגיה, משחק, שירה ומעל לכול – יצירתיות ושמחת חיים. מרכז היצירה הוא ב"בית מיומנה" ביפו העתיקה. השם מיומנה נגזר מן המילה "מיומנות" וחברי הקבוצה מגיעים מעשרים מדינות שונות, דוברים למעלה משבע שפות שונות ובהם רקדנים, זמרים, שחקנים, מוסיקאים, אקרובטים ועוד.

החיבור בין שני הגופים מבטיח חוויה ייחודית ומקורית.
המופע מופק במיוחד לפתיחת פסטיבל האביב בראשון לציון ויועלה בבכורה עולמית.

 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter