גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

ולדימיר ספיבקוב מזמין לקונצרטים לכבוד 35 שנה להיווסדותה של תזמורת וירטואוזים ממוסקבה

ארכיון תאריך: 5 נובמבר 2014 - 8 נובמבר 2014

משך: שעתיים ו-20 דקות, כולל הפסקה

תזמורת וירטואוזים ממוסקבה הוקמה על ידי מנהל אומנותי שלה, מנצח, כנר וללא ספק אדם דגול ולדימיר ספיבקוב לפני 35 שנה. המוסיקאים הוירטואוזים אשר נבחרו בקפידה לאחר מספר רב של תחרויות, מהווים את הגרעין של התזמורת והצלחתה הרבה.

המהפכה אותה, ולדימיר ספיבקוב והתזמורת שלו  חוללה בעולם המוסיקה קלאסית, ללא ספק קירבה את המאזינים מכל שכבות האוכלוסייה אל עולם של מוצרט, פוצ'יני, ורדי ועוד. מלחינים רבים לא היו זוכים להכרה כה רחבה של הקהל ללא האנשים הנועזים האלו אשר, איימו על הכללים המקובלים של איך קונצרט של מוסיקה קלאסית אמור להתקיים.  אתם תגידו באמת איך זה אמור להתקיים?
אם ניקח את ההגדרה המילונית, נוכל להגיד בוודאות שמוסיקה קלאסית זו מוסיקה שבמשך שנים רבות ממשיכה לעניין את הקהל. כלומר, ניתן לייחס אל מוסיקה קלאסית לא רק יצירותיהם של מלחינים מתקופות בארוק, רנסאנס אלא מוסיקה של מלחינים שחיו בתקופות הרבה יותר מאוחרות. את הרעיון הזה אימץ ספיבקוב ולאחר הקמת  תזמורת, הוא שינה את כללי הנגינה. המוסיקה יכולה להיות מובנת יותר, הרפרטואר יכול להיות יותר קליל אך בכל זאת להציג את מיטב המלחינים של תקופות שונות.

כמובן, שהרעיון שלו לא התקבל בברכה במולדתו, אך זה לא הפריע לספיבקוב. הוא מחליט לעזוב את רוסיה ויוצא לסבב הופעות בעולם, אשר מהרגע הראשון  זוכות לביקורות הנלהבות ביותר של קהל ומבקרים. מפה מתחיל המסע הנפלא, שנמשך עד היום. כיום  לא ניתן למצוא נקודה אחת על מפה בה וולדימיר ספיבקוב והתזמורת שלו לא היו. הם ללא ספק אחד הרכבים המוכרים והאהובים יותר בעולם. לכן, לכבוד חגיגה של 35 שנה להקמתה של תזמורת, הם יוצאים בסבב הופעות מיוחד אשר יכלול מדינות שונות, ביניהן גם ישראל.

זו לא פעם ראשונה, שהתזמורת מגיעה לארץ, אך בכל פעם זה בהחלט אירוע מאוד מיוחד עבור הנגנים והקהל. לכן גם הפעם, אנו נזכה לחוויה מיוחדת  מאוד מיוחד שיוצרים המוסיקאים הנפלאים האלו בנגינתם. כמובן שכמו שבכל הפעמים, בהם וירטואוזים מגיעים לארץ מצפות לנו הפתעות רבות ביניהן: נגן צ'לו מפורסם מיכאל מאיסקי, אותו ולידמיר ספיבקוב הזמין במיוחד לארבעת הקונצרטים בישראל.
מיכאל מאיסקי הוא תלמידו האהוב של  נגן ומנצח דגול רוסטרופוביץ',  הנחשב לממשיך דרכו בעולם המוסיקה הקלאסית. במשך קריירה שלו עבד מיכאל עם תזמורות המפורסמות בעולם כגון, תזמורת הפילהרמונית של וינה, תזמורת הפילהרמונית של ברלין ועוד'. כיום הוא חיי בבלגיה, אך ידידות עמוקה וישנה שקיימת בינו  ובין וולדימיר ספיבקוב גרמה לו להסכים להשתתף בקונצרטים מיוחדים של התזמורת וירטואוזים ממוסקבה.
מעבר לכך, מצפות לכם הפתעות נוספות כגון, מיטב הסולנים של התיאטרון בולשוי במוסקבה וכמובן מוסיקה נפלאה בביצועם המקצועי של וירטואוזים ממוסקבה. כל זה מבטיח לכם חוויה מוסיקלית בלתי נשכחת שאסור לפספס! מצפים לכם בקוצר רוח בארבעת הקונצרטים הייחודיים של וירטואוזים ממוסקבה שיתקיימו בחודש נובמבר בישראל.

תוכנית:
חלק ראשון:
ו. א. מוצרט: דיוורטיסמנט מס' 3 K.138
צ'יאקובסקי: נוקטורן
סולן: מיכאל מאיסקי
מקס ברוך: כל נדרי
סולן: מיכאל מאיסקי
היידן: קונצרט לצ'לו בשלושה חלקים
סולן: מיכאל מאיסקי
מנצח: ולידמיר ספיבקוב
 
חלק שני:
א. דה קורטיס: אל תשכח אותי
צי'. א. ביקסיו: תדברי איתי על אהבה מריה
סולן: אלכסי נקלודוב(טנור)
פוצ'יני: אריה של לאורטה מאופרה ג'אני סקיקי
פוצ'יני: ואלס של מוזטה מאופרה לה בוהם
ל. דנצה: Funiculì, Funiculà
א. קניו: O Surdato ‘Nnamurato
סולן: אלכסיי נקלודוב
ל. דליב: שיר ספרדי
וורדי: דואט של ויולאטה ואלפרד מאופרה לה טרוויאטה
סולנים: נקלודוב, ויארובאיה
פיאצולה: ארבע טגנו לכינור ותזמורת

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter