גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

כוכבי האולימפוס של הג'אז

ארכיון תאריך: 6 אוגוסט 2014 - 16 דצמבר 2014

משך: שעתיים וחצי, כולל הפסקה

האירוע המוזיקלי בישראל! עבור כל חובבי הג'אז! 
לאוניד פטשקה, אגשקין-פלדר ולהקתו "דיקסילנד", להקת Mad-Donna לראשונה על במה אחת במופע "כוכבי האולימפוס של הג'אז".
לאוניד פטשקה – מוזיקאיג'אז, פסנתרן – וירטואוז ומלחין, אחד  הידועים ביותר מתוך מוזיקאים ישראליים דוברי רוסית. הוא נכלל ברשימת 100 מוזיקאי ג'אז הטובים ביותר של המאה ה-20 לפי גרסת המכון הביוגרפי האמריקני.
 
הסגנון של לאוניד פטשקה שייך לג'אזחופשי בו שזורים ג'אז אתני יחד עם ג'אז מיינסטרים מבוסס אלתורים.  אמוציונליות קיצונית, קצב נגינה גבוה וכמו כן קשר רציף עם הקהל בעת ההופעות מהווים את עיקרי סגנונו. הנגינה של פטשקה מתאפיינת בהתפתחות דינמית של הצורה, דיאלוג עם פסנתר כנף, ספונטניות, טבעיות וביטוי עז, בזכות כל אלה הוא מכונה "הורס הפסנתרים".  בשנת 2003 הוענקה לו מדליית הכנסת לאות הכרה בהישגיו ובתרומתו למדינת ישראל. הכישרון שלו זכה להכרה של המקצוענים וחובבי הג'אז במדינות רבות.
 
אגשקין-פלדר- "דיקסילנד" של אגשקין-פלדרלהקה זו זוכה לתשואות ברחבי העולם – מסקרמנטו ועד מוסקבה. זו אחת הלהקות דיקסילנד הטובות בישראל המנגנת בסגנון המסורתי של ניו אורלינס. הרפרטואר של הלהקה כולל קלאסיקה הישנה והטובה של ג'אז ויצירות בסגנון דיקסי המסורתי, סווינג ומוזיקה קלה, בדיחות מוזיקליות ובלוז. להקת דיקסילנד של אגשקין שהורכבה על ידו בישראל עוד בשנת 1979, מופיע בקביעות בפסטיבלים של הג'אז באילת, תל-אביב, קייב וסקרמנטו. לא לחינם הפך אברהם פלדר-אגשקין לראשון המהגרים שלכבודו בכיכר הכוכבים של צ'רנוביץ הוסיפו כוכב ליד הכוכבים סופיה רוטרו, יאן טבצ'ניק ומבצעים קלאסיים.
 
Mad-Donna: הלהקה נוסדה בשנת 2007. מייסדיה היו אילריון דוידוב (לרסן) ומיכאל סמילנסקי.
לרסן (סקסופון) – חבר להקת "רוק – אטלייה" של קריס קלמי (1985-1991), תיאטרון של אלה פוגצ'ובה (1989-1991), משתתף התוכניות הראשונות "מפגשי חג מולד 1989" . כעת סולן ביג בנד של חיפה ומנהל האמנותי של הלהקה Mad-Donna. 
מיכאל סמילנסקי  - בוגר האקדמיה למוזיקה "רימון". מנהל מוזיקלי, מלחין ומעבד של הלהקה Mad-Donna. הלהקה זכתה להישגים הודות לנתונים הייחודיים של הזמרת ליטל פרום-ברקן. ההרכב העיקרי כולל גם נגן כלי הקשה סטס זילברמן ונגן קונטרבס הג'אזהאגדי ולרי ליפץ. כרטיס ביקור של הלהקה הינו שילוב של סגנונות מוזיקליים שונים, רישום תווים לפי שמיעה ועיבוד ג'אז של היצירות הפופולריות ביותר של תרבות הפופ.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter