גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

תיאטרון הסימטה - יש לי במה בראש

ארכיון תאריך: 27 מאי 2014 - 13 דצמבר 2014

משך: 50 דקות

 קבוצת דורותיה – תיאטרון תנועה "יש לי במה בראש" (STAGE IN LIFE )

מבצעות יוצרות: קרולינה לנדסמן, הדר פרנק, דבי רומיס ואפרת דניאל.
רקדנית קטעי וידאו: גל בר
תאורה וסאונד: גיא גלילי
רעיון ובימוי: דורית שמרון

"יש לי במה בראש" היא יצירה בינתחומית של תיאטרון תנועה. המופע צמח מתוך דיאלוג יצירתי ממושך בין הרקדניות יוצרות והכוריאוגרפית דורית שמרון. על הבמה מוצבות זו בצד זו שש תיבות עץ בגדלים שונים, היוצרות גרם מדרגות המבנה משתנה ומתפרק לאיטו לאורך המופע, ומשמש לסירוגין כבמה, בית, חדר הלבשה, חדר לידה, קתדרה, משטח עבודה ומסך הקרנה.
במופע משולבים קטעי תנועה, טקסט (יונה וולך, חנוך לוין, קהלת) קטעי וידאו דאנס בלווי קולאג' מוזיקאלי. כמו כן נעשה שימוש בחפצים פשוטים יומיומיים.
פירוק והרכבת איברי הגוף והפנים מראש ועד כף רגל, נעשה דרך חשיפה והסתרה, בצירופים המפתיעים כל פעם מחדש. הפירוק הוא ביטוי של שחיקת הגוף והנפש המביא לפורקן, ברגעים דרמטיים וקומיים כאחד.
השפה התנועתית שואבת השראתה מפעולות יומיומיות שגרתיות של נשים, תוך ירידה לפרטים וחזרתיות אופיינית של מהלך יומן. הן נעות לסירוגין בין התפקידים השונים של רעיה, אהובה, אם וילדה. העשיה נעשית בניגודים שבין פעולות רכות וחושניות, לפעולות אוטומטיות גרוטסקיות. הקטעים שוזרים באופן מקורי פסיפס של גוף האישה ופניה על סדר יומה הרגשי פיזי סזיפי. חרף ההבדלים בין הנשים ולצד תהליך התפתחות אינדיבידואלי שעוברת כל אחת במהלך המופע, בולטת השותפות ביניהן, שהיא מקור לתקווה וחיוך.

המופע נוצר בשנת 2005 – 2006
אפשרות למפגש - שיחה בגמר המופע.
המופע מאושר ע"י אומנות לעם.
הופעות: פסטיבל אשה ברמת השרון וחולון, צוותא תל אביב, סוזאן דלל...
אוקטובר 2009 מופעים בבריטני ובפריז.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter