גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות רוק

Perkalaba

ארכיון תאריך: 16 מאי 2014

משך: שעה וחצי

לראשונה בישראל! הם יגיעו הישר ממערב אוקראינה, מהאזור המזוהה ביותר עם הרוח החופשית והמהפכנית במדינתם. אומרים שה-DNA המוזיקאלי של פרקלבה מזכיר את גורן ברגבויץ' והפסקולים לסרטי קוסטוריצה, אוהבים להשוות אותם לגוגול בורדלו ולהרכבים אחרים בזכות האפיל הבלקני-צועני, אבל פרקלבה – זה הרבה יותר ממוסיקה שמחה והקצבית. 
לדברי האמנים עצמם, מדובר באידיאולוגיה שלמה השואבת את מקורותיה מאורח החיים של קבוצה אתנית קטנה המתגוררת בהרי הקרפטים במערב אוקראינה על גבול רומניה. הגוצולים (ועל שמם גם נקרא המופע של הלהקה – "גוצוליה") הם עם קטן וגאה השומר באדיקות על שורשיו התרבותיים, המוסיקה והשפה. 
הסגנון של פרקלבה משלב פולק-רוק, פאנק וסקא, עם השפעות של רגאיי, או כמו שהם מגדירים זאת: גוצול-אתנו-סקא. שילוב כלי נגינה אותנטיים ונדירים מאזור הקרפטים תורם רבות לצליל הייחודי של פרקלבה.
הם החלו את הקריירה שלהם ב-1998 במועדוני מחתרת מקומיים במערב אוקראינה. ב-16 שנות פעילותם הספיקו לכבוש במות רבות ולהופיע בפסטיבלים הנחשבים לא רק בזירה הטבעית שלהם – אוקראינה, רוסיה ופולין, אלא גם במערב אירופה – הולנד, גרמניה, אוסטריה, שוויץ.
ההרכב PERKALABA הוציא כבר 6 אלבומים וסינגלים רבים. יוג'ין הוץ ("גוגול בורדלו") – החבר והמעריץ - הקליט יחד עם הלהקה את אחד השירים באלבום DIDO (2011).
האנרגיה, הדרייב המטורף וכישרון, הסולן הכריזמטי בשם Sha Man, רוח השטות והספונטניות בשילוב עם מקצועיות מרשימה, - כל אלה גורמים לאחרון הציניקנים להצטרף לחגיגה במהלך ההופעה. 
אסתר כץ, אחת המפיקות של המופע, עלתה בעצמה מאוקראינה לפני 3 שנים. לדבריה, "מוסיקה היא שפת תקשורת מצוינת ונטולת הפרעות ועיוותים. החדשות המגיעות מאוקראינה כל כך דרמטיות בימים אלה וכל אחד מפרש אותן אחרת. אבל בישראל רבים לא יודעים עד כמה המדינה הזאת עשירה בתרבות, באמנויות השונות, בתיאטרון וריקוד. בעתיד, אנחנו מאוד רוצים להכיר לישראלים עוד טעימות תרבות מאוקראינה". 
הופעתה של PERKALABA היא הסנונית הראשונה במסגרת הפרויקט Culture Heroes במסגרתו מתכננת אסתר יחד עם שותפיה להביא ארצה אמנים מתחומים וסגנונות שונים הפועלים מחוץ למיינסטרים התרבותי בארצותיהם. 

הופעת חימום דולי בנד
לפי הגדרתם העצמית של מוסיקאים הם מנגנים "סקא-
פאנק צועני" כאן את הגרוב המרקיד של סקא, את המרד ועצבים של פאנק וכל זה - בתיבול עשיר של חצוצרות וסקסופונים ברוח צוענית
נגני הלהקה באים מקשת רחבה של רקעים - מג'אז אקדמי ועד לספיד-מטאל. זה מה שמאפשר להם לא לשעמם וכל הזמן להתחדש אפילו בנישה היחסית צרה שבחרו לעצמם. מי שהיה בהופעה - בטוח ירצה לבוא שוב וכשיבוא - לא יתאכזב. כל הופעה של "דולי" היא חגיגה -.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter