גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

מוזיקת עולם

שרה סילביה קיגל. ספרד, דרום אמריקה – שירי אהבה, שירי שלום ושירי מהפכה

ארכיון תאריך: 12 אפריל 2014

משך: שעה וחצי

 שרה סילביה קיגל (פרגווי)
ספרד, דרום אמריקה – שירי אהבה, שירי שלום ושירי מהפכה
"תודה על חיים" "Gracias a la Vida"

סילביה קיגל – שירה (אורוגוואי)
גדעון ברטלר – גיטרה
עומר שניידרמן – כלי הקשה
 
"מתנה לחיים" הוא שיר המזוהה עם הזמרת מרסדס סוסה, הזמרת הארגנטינאית, שנאלצה לגלות מארצה, משום ששיריה לא מצאו חן בעיני החונטה הצבאית ששלטה בארגנטינה. השיר נכתב למעשה על ידי ויולטה פארה, ג'ואן באאז הצי'ליאנית". פארה, אמנית טקסטיל וזמרת יוצרת, כתבה שירי חופש וגעגועים בהשראת שירי עמים צ'יליאנים אותם ליקטה בכפרים.
"ספרד, דרום אמריקה – שירי אהבה, שירי שלום ושירי מהפכה  - "מתנה לחיים" – הוא מופע חדש אותו יצרה הזמרת סילביה קיגל ומוקדש לכל אותם אמנים לטיניים מאמריקה ומאירופה, ששרו חופש, או שנרדפו בשל דעותיהם ואף בשל נטייתם המינית (כמו גרסיה לורקה). בצד שירים של לורקה, פארה, שירים ששרה סוסה, תשמעו גם על  על חואנה אזורדוי, מצביאת צבא המורדים של בוליביה, שפליקס לונה ואריאל רמירז הקדישו לה שיר. קיגל שילבה במופע גם קטעים מ"מיסה קריאוז'ה (קריאולה) בהם רמירז בתפילה דתית מוחה כנגד החיים הקשים והעונש שהאל נתן לבני-האדם ומבקש ממנו רחמים. עוד במופע: לוחם החופש ארנסטו (צ'ה) גווארה ופאקו איבנז, שגלה מספרד של פרנקו. "אני מנסה לשקף תקופה מסוימת בדרום אמריקה, אך גם בספרד. שבה אנשים נרדפו רק כי הם ביקשו להיות מי שהם, לחיות חיי חופש", אומרת קיגל. "לשמחתי תקופה זו מאחורינו ואנו יכולים להצדיע היום לאלו שנלחמו למען החופש והצליחו."
 
סילביה קיגל, הזמרת בעלת הקול האקספרסיבי ילידת אורוגווי נשמה מגיל צעיר את צלילי המוזיקה הדרום אמריקאית, ליד יוצרים וזמרי טנגו מפורסמים, כמו אולגה דל  גרוסי, זמרת הטנגו האורוגואית הגדולה. גוון קולה המיוחד פוגש את השירה הדרום אמריקאית במקום בו נפגשים גדולים, כמו  מרסדס סוסה, ויולטה פארה, ואטאואלפה ג'ופנקי, שאץ שיריהם היא מביאה לקהל הישראלי באהבה גדולה.
עם עלייתה לארץ למדה הוראת מוזיקה במכללת 'לוינסקי' ובמקביל התחילה להופיע  בפסטיבלים בארץ ובחו"ל. בין הבולטים שבהם: פסטיבל המוזיקה באבו-גוש-
סילביה היא סולנית היצירה הידועה 'קנטו גנרל' של פבלו נרודה ומיקיס תאודורקיס, שזכתה
להצלחה רבה בקרב הקהל והמבקרים, ומאז עלייתה ממשיכה להופיע למעלה מ-14 שנים. היצירה השתתפה במספר פסטיבלים באירופה. ושרה כסולנית את היצירה, 'מטהאוזן' של תאודורקיס.
במהלך השנים סילביה יצרה תוכניות של שירי טנגו ואהבה, פולקלור דרום אמריקאי ושירי מחאה בשיתוף עם נגני הפילרמונית הישראלית, 'טנגו בר' בניצוחו של אברמסון, 'אנסמבל לטינואמריקה' בניצוחו של נתן פורמנסקי.


עמותת פניני המוסיקה רשאית במידת הצורך לשנות את תוכנית המופע

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter