גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית 2014 - קונצרט מס' 6 - שעה לחצות

ארכיון תאריך: 27 פברואר 2014

משך: שעתיים, כולל הפסקה

ארנסט בלוך (1880-1959)
Prière
דייויד פופר (1913–1843)
רפסודיה הונגרית
אסטור פיאצולה  (1921-1992)/ג'וייסלין מינייל
ארמגדון (ג'אז וטנגו)
קז'שטוף מרטקה (נ. 1972)
צ'רדש (מוסיקה צוענית מהונגריה)
 
הפסקה
 
ג'וייסלין מינייל
בייקל (בהשפעות מוסיקה סלאבית ואסייתית)
וינסנט פיירני
סוויטה ללא כותרת (שילוב של מוסיקה צוענית ומוסיקה הונגרית מסורתית)
גרפלי/סאלק/פיירני
אוסף מוסיקה צוענית והונגרית
 
פרנסואה סאלק, צ'לו
ווינסנט פיירני, אקורדיון

 
וינסנט פיירני - מדובר באחד האקורדיוניסטים החשובים בעולם, שידוע לא רק בשל נגינתו המופלאה אלא גם בשל שליטתו במגוון תחומים. לאחרונה זכה בפרס דג'נגו ריינהרדט, וגם קיבל את התואר "ג'זיזט השנה" של צרפת ב"ג'אז מגזין". וינסנט הוא רק בן 34 ואמנם החל כמוסיקאי קלאסי אבל בגיל 16 גילה את הג'אז והחל ללמוד נגינת ג'אז בפריז ובמהרה השתלב בסצנת הג'אז הפריזאית והופיע עם מישל פורטל, Daniel Humair , רנו גרסיה פונס, לואי סקלביס, ווינסנט קורטואה. הוא המשיך לכיוונים נוספים, מוסיקת עולם, ואפילו רוק כבד כשהמרכז תמיד חוזר לעולם הג'אז. לאחרונה הוא מופיע באופן קבוע עם הזמרת הקוראנית יון סון נא. הקליט אלבומים רבים וב-2013 יצא האלבום הראשון בו היה המוביל, עם הפסתרן מיכאל וולני, הבסיסט מישל בניטה והסקסופוניסטים מישל פורטל ואמיל פריזיין. באלבום גם יצירות שחיבר. בין שיתופי הפעולה הרבים שלו, מופיע עם הצ'לן הצרפתי הנודע פרנסואה סאלק, איתו יופיע בפסטיבל אילת למוסיקה קאמרית בתכנית לילית ובה ג'אז, מוסיקת עולם, טנגו, מוסיקה צוענית, מוסיקה שחיבר לבד ועוד. הנה קטעים מתוך המופע. רציתי להציע לך לראיין אותו לקראת הגעתו (ואני גם מצרפת קומוניקט על הפסטיבל כולו).
 
פרנסואה סאלק מוכר כאחד הצ'לנית המובילים בדורו. חשיבתו המוסיקלית המעמיקה והטכניקה המסחררת שלו, גרמו לו לזכות בפרסמים בינלאומיים חשובים רבים בהם הפרס הראשון בתחרות לוזן, ARD מנכן, תחרות צ'ייקובסקי במוסקבה, פרס ראשון בתחרות הבינלאומית "מחווה לפול טורטלייה ומוריס ז'נדרו", פרס פייר פרנייה ורבים אחרים.
בארצות הברית הוא סיים את התואר השני במוסיקה באוניברסיטת ייל וזכה בשישה פרסים ראשונים בתחרויות בינלאומיות. כסולן וכנגן קאמרי הוא הופיע בלמעלה מארבעים מדינות עם מוסיקאים מובילים בהם ז'אן קלוד פנטייה, אלכסנדר טורו, מישל פורטל, פול מאייר, עמנואל פאיו, איתמר גולן, רנה קפוסון, בארי דגלס, גיל שחם ורבים אחרים. הוא הופיע כסולן עם תזמורות יוקרתיות רבות בהן תזמורת הרדיו של מנכן, Orchestre de la Suisse Romande, התזמורת הקאמרית מוסקבה, הקאמרטה של סנט פטרסבורג, התזמורת הקאמרית בלטיקה, התזמורת הפילהרמונית מונטה קרלו, הפילהרמונית של ברנר ותזמורות רבות מרחבי צרפת.
הקלטותיו לBMG, RCA, אריון ולירינקס עם הפסנתרנים אריק לה סאז' ואלכסנדר טורו זכו לפרסים רבים וביקורות מצויינות. במשך חמש שנים היה חבר ברביעיית המיתרים הנחשבת "יזאי" איתם ניגן בלמעלה מ-400 קונצרטים והקלטית שבעה תקליטורים. כיום הוא מלמד בקונסרבטריון הגבוה הלאומי למוסיקה בפריז. 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter