גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית 2014 - קונצרט מס' 4 - עצים, חומות, ערים

ארכיון תאריך: 27 פברואר 2014

משך: שעתיים, כולל הפסקה

משתתפים:
רביעיית ברודסקי:
איאן בלטון:
כינור
 דניאל רוולנד: כינור
פול קסידי: ויולה
ז'קלין תומס: צ'לו
לורה ליקסנברג: מצו-סופרן.

בתכנית:
ביורק: Cover Me
פרנץ שוברט : מתוך המוות והעלמה Du bist die Ruh
רביעיית מיתרים מס' 13 בלה מינור, ד. 804, אופוס 29, רוזמונד
הנרי פרסל: קינתה של דידו (מתוך דידו ואנאס)
אלגרו מה נון טרופו
אנדנטה
מנואטו – אלגרטו – טריו
אלגרו מודרטו
 
הפסקה
 
נייג'ל אוסבורן: עצים, חומות, ערים
דרי-לונדונדרי:
מלחין: כריסטופר נורבי
משורר: מאט ג'נינגס
 לונדון:
מלחינה: ג'וייסלין פוק
משורר: ריצ'רד תומס
 אוטרכט:
מלחין: תאו וורבי
משורר: פטר הוכל
ברלין:
מלחין ומשורר: סורן נילס אייכברג
 וינה:
מלחין: ג'ררד רש
משורר: פרדיננד שמאץ
 דוברובניק:
מלחין: איזדורה זבליאן
משורר: מילאן מיליסיץ'
 ניקוסיה:
מלחין: יאניס קיריקידס
משורר: מהמט ישין
ירושלים:
מלחין: חביב האנה שחאדה
טקסט: שיר השירים
 
 היצירה החדשה "עצים, חומות, ערים" היא מחזור שירים שנכתב במיוחד עבור רביעיית ברודסקי וזמרת המצו-סופרן  לורה ליקסנברג, שמחבר בין דרי-לונדונברי (אירלנד), לונדון, אוטרכט, ברלין, וינה, דוברובניק, ניקוסיה וירושלים בהתפייסות יצירתית. מחזור שירים זה (בצורה של מחזור שירים מודרני), כולל שמונה שירים שנכתבו על ידי מלחינים בשיתוף עם משוררים מקומיים או בשימוש בטקסטים עתיקים ומשקפים את הנשגבות של וההסתכלות מעבר למחסומים שמפרידים אנשים. נושא שמופיע בכל הטקסטים הוא עצים – סמל לחיים, חופש, הזנה, סביבה, בנייה ושלום.
הרביעייה הוקמה ב-1972, הופיעה ביותר מ-3000 קונצרטים בבמות המרכזיות בעולם והוציאה יותר מ-60 אלבומים. הרביעייה נודעת בשל הופעותיה במגוון סגנונות וכיוונים אמנותיים שונים ועם הרכבים ומוסיקאים מתחומים שונים. האנרגיה והמומחיות של הרביעייה זיכתה אותם במספר פרסים ושבחים ברחבי העולם.
במהלך 40 שנות הקריירה שלה, רביעייה ברודסקי הופיע בפסטיבלים ואולמות חשובים באנגליה והיא מוקלטת באופן קבוע ברדיו של הבי בי סי. הרביעייה גם מרבה להופיע מחוץ לבריטניה וסיירה ברחבי אוסטרליה, צפון ודרום אמריקה, דרום אפריקה ואירופה. במהלך השנים רביעיית ברודסקי הופיעה עם מחזורי הרביעיות המלאים של שוברט, בטהובן, צ'ייקובסקי, בריטן, שנברג, זמלינסקי, ווברן וברטוק. היא מוכרת במיוחד בשל הופעותיה עם רביעיות המיתרים של שוסטקוביץ' ונבחרה ב-2012 לבצע את המחזור ברחבי העולם. הם מוכרים מאד בשל הופעותיהם עם אלוויס קוסטלו וביורק.
בין הפרסים שקיבלו חברי הרביעייה לאחרונה על הקלטותיהם, כוללים את הדיאפזון ד'אור ואת ה-שוק דה מונד דה לה מוזיק עבור הקלטותיהם לרביעיות מיתרים מאת בריטן, בטהובן וינצ'ק וכן קיבלו את פרס האגודה הפילהרמונית המלכותית עבור תרומתם הרבה לחדשות בתניות מוסיקליות. הם לימדו בסדנאות מוסיקה קאמרית בינלאומיות רבות וכיהנו בתפקידים משמעותיים במוסדות שונים, כמו אמני הבית של אוניברסיטת קיימברידג'. כיום הם עמיתים בינלאומיים של המחלקה למוסיקה קאמרית בקונסרבטוריון המלכותי לוסיקה בסקוטלנד ואף זכו בדוקטורט של כבוד מטעם אוניברסיטת קנט ואוניברסיטת טיסייד.
הרביעייה נקראה על שם הכנר הרוסי הגדול אדולף ברודסקי, עבורו חיבר צ'ייקובסקי את הקונצ'רטו לכינור שלו שגם היה מוסיקאי קאמרי נערץ.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter