גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

תיאטרון הבימה - ארץ חדשה

ארכיון תאריך: 2 פברואר 2014 - 23 מרץ 2014

משך: שעה ו-40 דקות

בעקבות גל הפליטים שהגיע לארץ בשנים האחרונות, מנסה קבוצת צעירי הבימה, לגלות מה מעורר בנו המפגש איתם. זהו אירוע תיאטרוני המכיל בתוכו את הפחדים, התקוות, הזיכרונות וההתמודדות האישית והציבורית שלנו עם הנושא.
ההצגה "ארץ חדשה" בנויה מקולאז' של תמונות קצרות שבמרכזן המפגש שבין הפליט וארץ המקלט – ישראל. הרקע לבואם של הפליטים מאפריקה, סיפור מסעם לארץ, המפגש של הפליט עם הבירוקרטיה הסבוכה המקשה על הקליטה ועל חייו בארץ. הקבוצה בוחנת בין השאר את ההתמודדות החברה הישראלית, עם הגעתה של אוכלוסיה חדשה וחלשה, הסובלת מאבטלה ועוני. אוכלוסיה ש"נזרקה", הישר אל העיר שלהם, השכונה, הרחוב, הבית שלהם. האם אותה ארץ חדשה אליה נמלטו הפליטים מאימת הרדיפות, מסוגלת באמת להיות אותה ארץ חדשה? ארץ מובטחת?
זהו פרויקט תיאטרון בינלאומי בשם "כניסת חרום" הכולל את התיאטרון הלאומי של יוון, תיאטרון גריבלדי מפלרמו (איטליה), התיאטרון הלאומי של פראג (צ'כיה), התיאטרון ההונגרי בקלוז' (רומניה), השאושפילהאוס של גראץ (אוסטריה) והתיאטרון הלאומי הבימה. ששת התיאטראות יצרו מחזות בנושא ההגירה, במהלך שנה אחת הם עשו מחקר בערים שלהם, במדינות שלהם, עיבדו את הנתונים בחדר החזרות ולבסוף, יצרו עבודה אחת שלמה, מתוך הממצאים האמנותיים שלהם.

שחקנים:
הראל מוראד, לאה גלפנשטיין, נעמה ארמון, יובל שלומוביץ, שחר רז, אלינור פלקסמן, עודד ארליך
מאת: 
שי פיטובסקי ושחר פנקס
בימוי: שי פיטובסקי
תפאורה ותלבושות: כנרת טופז
מוסיקה: הילית רוזנטל
תנועה : שרון גל
תאורה : זיו וולושין

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter