גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

רוסטר ברק מרשל אלמה רייצל ארדוס

ארכיון תאריך: 17 נובמבר 2013

משך: שעה

 שימו לב! אין הכנסת תינוקות למופע

הפקה מקור של מרכז סוזן דלל והאופרה הישראלית

כוריאוגרף: ברק מרשל | הפקה: מרכז סוזן דלל -מיכל מור-חיים | מוסיקה: קולאז' בעריכת ברק מרשל וגיורי פוליטי | מעצב תלבושות: מאור צבר | מעצב תפאורה: סרגיי ברזין | מעצבת תאורה: פליס רוס
מנהלת חזרות ובמה: רייצ'ל ארדוס | עיצוב גרפי: אבי איבן

בתמיכה מיוחדת של רות וד"ר בועז ברק ובנדיבותו הרבה של מר מרטין פרץ | תודה מיוחדת לטאשה פאדג'ט
בכורה עולמית 13-12בנובמבר 2009 בית האופרה -המשכן לאמנויות הבמה
היצירה מבוססת על סיפורו הקצר של י. ל. פרץ, בונצי שתוק, מחזהו של סמואל בקט מחכים לגודו וכמו כן
נשענת על מקורות מן התנ"ך וסיפורי פולקלור מהווי אגן הים התיכון.
היצירה נפתחת בשעה 22:00בלילה ומסתיימת עם עלות השחר ובמהלכה אנו מתוודעים לחלומו של גיבורה אשר נפל קורבן לקנאותם ואכזריותם של אנשים אחרים ושונים תוך כדי חיפושו המתמיד אחר האהבה.
"תמונות מרשימות, רעיונות מבריקים ואנסמבל נפלא של רקדנים" (מירב יודלביץ,(ynet
"מופע מהנה, ביצוע מקצועי ומהוקצע של רקדנים מצוינים" (צבי גורן, אתר הבמה)

"כמו תמיד, עבודה זו מוקדשת להוריי, מרגלית ומל עובד -מרשל, על שלימדו אותי שהתשובה היחידה לאכזריות היא אדיבות וטוב לב ושהדרך היחידה לאושר היא האושר עצמו." (ברק מרשל)

ברק מרשל | כוריאוגרף

ברק מרשל קנה את מקומו בסצנת המחול הישראלית עם יצירתו דודה לאה שהועלתה לראשונה במסגרת פסטיבל "גוונים במחול 1995" במרכז סוזן דלל, שם זכה בפרס היוצר. בשנת 1996יצר את ארץ התפוזים העצובים ל"הרמת מסך" במרכז סוזן דלל. מרשל זכה בפרס ה"בניולה" בפריס בשנת 1998על יצירתו חתונתה של אמה גולדמן אותה יצר ל"הרמת מסך" במרכז סוזן דלל. לאחר מכן יצר את המחול המרפסת של שושנה למופע "סצנת המחול" בפסטיבל ישראל. בשנת 1998הוזמן מרשל לסייר ברחבי אירופה לציון חגיגות ה 50-למדינת ישראל. בשנת 1999הוזמן על-ידי אוהד נהרין, מנהלה האמנותי של להקת בת שבע לשמש ככוריאוגרף הבית של להקת מחול בת שבע ואנסמבל בת שבע. בשנת 2001שב מרשל והשתקע בלוס אנג'לס בה הוא משמש כיום כמרצה בפקולטה למחול באוניברסיטת קליפורניה. במהלך השנים חזר לישראל והופיע כזמר, יחד עם אמו האמנית מרגלית עובד והצ'לן הבינלאומי יו-יו מה. המלחינים יובל רן ואריאל בלומנטל יצרו עבורו קטעי שירה אותם ביצע בליווי התזמורת הפילהרמונית היהודית בלוס אנג'לס. בשנת 2008הוזמן מרשל ליצור את מונגר, אשר הוצגה בבכורה עולמית בפסטיבל תל-אביב דאנס 2008 . ובשנת 2009הוזמן ליצור את היצירה רוסטר במסגרת פסטיבל תל אביב דאנס 2009מונגר ורוסטר זכו לשבחים והוזמנו להופעות ברחבי העולם.
ברק מרשל ניהל אמנותית את סדנאות "גשר-דו-שיח כוריאוגרפי" במרכז סוזן דלל.


ALMAמאת רייצ'ל ארדוס
רקדנים: יואב גרינברג, שני קצמן
מוסיקה מקורית: אלברטו שוורץ
עיצוב תאורה: יעקב ברסי

ביער של סודות משהו טרי עם טעם טוב לשחרר את הרעב ביס.
ALMA- דואט שעלה לראשונה בגוונים מחול 2007 במרכז סוזן דלל בתל אביב. זוכה פרס הראשון בתחרות הבינלאומית AICC לשנת 2008 ב- Aarhus דנמרק. מתוך דברי השופטים בתחרות: "הפרס הראשון ניתן לalma על היותה יצירה מרגשת עמוקה ופיוטית המוגשת ברוב חושניות ורגש". זוכה פרס תחרות כוריאוגרפיה "הפרויקט הנבחר הבא" של Ensemble City Dance מוושינגטון. באוקטובר 2009 הוא עולה כבכורה בביצוע הלהקה ב- J.F.Kennedy Centre, Washington DCנכנסה לרפרטואר הלהקה ועד ימים אלו הם מציגים איתה במזרח אירופה, סין ובמערב אירופה וארה"ב. העבודה זכתה לסיוע ותמיכה מטעם משרד התרבות והספורט וקרן יהושע רבינוביץ

"דואט הגבר/אישה המטפורי ניחן בכוח הפנימי וייחודי משלו. הוא מגיע ברוב רגש המשתמש בקצב התנועה הגופני הטבעי באופן פיזי ומאוד מדויק. משב ההומור הנכון המשולב עם הלחן של אלברטו שוורץ הופך את "אלמה" לצפייה שהיא חוויה. המקוריות החדשנית והבחירה להשתמש בתפוחים ממשיכה להתפתח, ומותירה אותנו ללא ספק שהמדובר כאן הוא בסיפורם של אדם ואישה הראשונים כמו גם סיפורם של כל גבר ואישה בני זמננו"..
(motivation speech by the jury of the AICC International Choreography Competition 2008)




 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter