גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

תיאטרון הבימה - לא אשנא

ארכיון תאריך: 24 נובמבר 2012

משך: שעה וחצי

ד” ר עזאלדין אבו-אלעיש - הנודע בכינוי הפרוזאי ” הרופא מעזה” - כבש את הכותרות, ונגע בלבבות העולם כולו בעקבות הטרגדיה האיומה שהיתה מנת חלקו: ב 16- בינואר 2009 נהרגו שלוש בנותיו ואחייניתו משני פגזים של טנק במבצע עופרת יצוקה בעזה. ההצגה מתארת את חייו יוצאי הדופן של אבו-אלעיש, רופא פלשתיני בעל תואר מהרווארד, שנולד וגדל במחנה הפליטים ג’ בליה ברצועת עזה ועבד וחי במשך שנים בישראל. במשך חייו היה עזאלדין עם רגל אחת בישראל ורגל אחת בעזה, והפך לסמל של שלום ודו-קיום. דרך סיפורו האישי משתקפים חיינו כבני אדם החיים במקום רווי אלימות ופחדים, דרך סיפורו משתקפת גם החמלה, האהבה והאמונה בחיים.

מחזה ובימוי: שי פיטובסקי
דרמטורגיה: שחר פנקס
עיצוב תפאורה ותלבושות: ניב מנור
מוסיקה: הילית רוזנטל
תאורה: זיו וולושין

"סיפור רב עוצמה המציג מציאות של חוסר אונים.. ד"ר עז א-דין אבו עייש אדם יוצא דופן, שהגורל התאכזר אליו בצורה שלא תיאמן... "
הארץ 

"ראוי בהחלט שצעקה זו תישמע על במת התיאטרון הלאומי, תהדהד ותעשה את שלה... יש לה את מה שאין לשום צעקה אחרת על במת התיאטרון הלאומי – היא אמתית, לא בדיונית, והיא כל-כך קרובה אלינו.... (אילן ממליץ לכותרת קבועה בפרסומים להצגה) . שי פיטובסקי בבימוי שקט שמעניק להצגת היחיד, תבנית קלאסית של מספר-סיפורים.. בצירוף אלמנטים תיאטרליים יפים. ראסן עבאס מצליח לגעת בפיסות החיים של הרופא, ולעתים כורע תחת העול הכבד של הסיפור הלא יאמן הזה! מוזיקה יפיפייה של הילית רוזנטל המלווה את ההצגה ומעניקה לה את הקצב שלה.."
עכבר העיר

"ג'סאן עבאס מגיע לעוצמה כואבת בתפקיד הרופא והאב המאבד את שלוש בנותיו.. זהו תאטרון שבענוותו ובישירות שלו מזהיר שהעופרת עדיין יצוקה, והוא מציב בפנינו את אותה שאלה שהופנתה אל עז א-דין אבו אלעיש, כדי שנענה, כל אם וכל אחות וכל בת, כל אב ובן ואח, כל חייל וקצין – שכמוהו גם אנחנו - לא נשנא."
הבמה

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter