גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

תיאטרון קרוב - פינוק מטריף - ניקו ניתאי

ארכיון תאריך: 12 אוגוסט 2019

משך: שעה ו-20 דקות

קומדיה רומנטית מאת: אמיל אז'ר
נוסח עברי, עיבוד וביצוע: ניקו ניתאי

".. טבעי מאוד להרגיש בודד בצפיפות של פריז הגדולה עם עשרה מיליון אובדים סביבך..." כך מתבטא דודן– האנטי גיבור של אמיל אז'ר ביצירתו "פינוק מטריף".
 
מר דודן הוא פרט קטן בתוך אוכלוסיה גדולה, העובד כפקיד בסטטיסטיקה. דודן מיצג את הבינוניות המושלמת של חברת השפע הצרכנית הישגית, המספקת לאוכלוסיה את כל השירותים והפינוקים האפשריים, מלבד המגע האנושי. דודן, מגלה שלמרות מבצר הביטחונות שהוא בנה סביבו, הוא עדיין לא הצליח לבטח את עצמו נגד הבדידות וחוסר האהבה. הוא מחליט לשנות את חייו באורח מהפכני ומכניס לביתו הריק נחש פיתון, שותף למאבק במוסדות החברה. במקביל הוא מתאהב במדמואזל דרייפוס. למראית עין זהו סיפור אהבה פשוט, אך דודן מנסה לנהל אותו בהתאם לנתונים סטטיסטיים בדוקים לפי כל הכללים של "איך להצליח בחיים ובחברה". ניסיונותיו מצחיקים ונוגים בעת ובעונה אחת ולבסוף החולשות האנושיות משתלטות על כל השכלולים והחישובים.

מן הביקורות:

"ניתאי מגיש את החומר בגמישות, בהדגשת הצד ההומוריסטי"
[בועז עברון, ידיעות אחרונות]
 
"נאמן לדרכו, מעלה ניתאי ערבי יחיד בחלל קטן, כאשר הצופים מקיפים אותו, 'פינוק מטריף' הוא סיפור אנושי מאוד, הכתוב באירוניה דקה ובראווה נוקבת שאינה חסרה אף חוט של הומור. ניתאי מגיש סיפור זה בחן רב ובדרך בלתי אמצעית... הגשה דיסקרטית, אינטימית ואף אינטליגנטית".
[אליקים ירון, מעריב]
 
"הסיפור מוגש בהומור מקסים ומעודן... זהו בהחלט בידור טוב".
[מנדל קוחנסקי, ג'רוסלם פוסט]
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter