גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

תיאטרון הקאמרי - מהומה רבה על לא דבר

ארכיון תאריך: 22 אוקטובר 2018 - 5 אפריל 2019

משך: שעה וחצי

אהבה ונישואים, נישואים ואהבה, האם אכן מדובר במוסד שאין לזלזל בו, כמאמר שיר הנושא של "נישואים פלוס" האלמותית? גיבוריה של הקומדיה השייקספירית "מהומה רבה על לא דבר", שיכולה להתחרות באלמותיותה אפילו עם הסדרה הקלאסית, הטילו ספק במוסד הנישואים עוד בסוף המאה ה-16 – תחילת ה-17, הרבה לפני הביקורת הפמיניסטית והמרקסיסטית על המוסד.
 
הטילו הטילו, אבל בסוף הלכו אל החופה (או אל הכנסייה) כמו ילדים טובים. זה בדיוק מה שקרה לבנדיק, שאותו מגלם יובל סגל שעבר לקאמרי לא מזמן, אחרי תקופות יפות ב"הבימה" וב"בית לסין", ולביאטריס, שאותה מגלמות ענת וקסמן ותמר קינן לסירוגין. שני סרבני נישואים ציניים למראית עין, שפיתחו סלידה של ממש האחד כלפי השנייה, מתגלים בסופו של דבר כזוג אוהבים – ואיך לא? מתחתנים. האם מתוך לחץ חברתי? האם בשל המבנה הפאודלי של החברה? או שמתוך אהבה טהורה? זאת הצופים יצטרכו להחליט לבד – בישראל של המאה ה-21 כמו באנגליה של המאה ה-17.
 
"אודי בן משה ביים הצגה אנרגטית וצבעונית עם שחקנים רבים ובראשם יובל סגל המשעשע בתפקיד הראשי של סרבן נישואים", כתב המבקר ירמי עמיר באתר "מגפון". "מי שגונב את ההצגה הוא מוטי כץ, שמגלם דמות מטורפת ומצחיקה של מפקד המשמר האזרחי. כץ מתגלה כשחקן קומי מעולה, שמשכיב את הקהל מצחוק. נהניתי גם מהמוזיקה של בוריס זסלבסקי, מהתלבושות של אורן דר ומהתרגום של דורי פרנס, שמבטא יפה את שעשועי הלשון של שייקספיר".

קומדיית אהבה מאת ויליאם שקספיר
משתתפים: יובל סגל, ענת וקסמן, עזרא דגן, אוהד שחר, מוטי כץ, עודד לאופולד, אבי טרמין, דודו ניב,  מיה לנדסמן, רובי מוסקוביץ,  אבישי מרידור,  נטע פלוטניק, אוסי בן יהודה, ישי בן משה, איתמר זהר, אדם שפר

עברית: עפ"י דורי פרנס
בימוי: אודי בן משה
תפאורה: לילי בן נחשון
תלבושות: אורן דר
תאורה: חני ורדי
מוסיקה: בוריס מלקובסקי
תנועה: אריאל וולף

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter