גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

תיאטרון הקאמרי – גורודיש

ארכיון תאריך: 16 דצמבר 2014 - 21 יוני 2016

משך: שעתיים ו-20 דקות, כולל הפסקה

משתתפים: נתן דטנר, מוטי כץ, נדב אסולין, עדנה בליליוס, אלון דהן, אבי טרמין, שוהם שיינר, יגאל זקס, ירדן ברכה, עידו מוסרי, יובל סגל, אוהד שחר, תמר שם אור, ערן שראל, דון נדל

מחזאי: הלל מיטלפונקט
במאי: הלל מיטלפונקט

האלוף גורודיש, מי שהיה אחד מסמלי הניצחון של 67', מוצא עצמו ב-73' כמי שועדת אגרנט רואה בו את אחד האשמים העיקריים בכישלונות הצבאיים שאפיינו את ימיה הראשונים של המלחמה. ממפקד מהולל שהכול חפצים ביקרו, הופך גורודיש ל"מצורע" של החברה הישראלית. כל מה שנמצא בו ראוי להערצה שש שנים קודם לכן, הופך למושא של בוז ושנאה.

"גורודיש" הוא סיפורה של קריירה צבאית שתחילתה בישיבת "עץ חיים" בירושלים וסופה בגלות האפריקנית שכפה על עצמו. סיפורו של גורודיש חושף דרכי פעולה של ממסדים, הפוליטי והצבאי, פרנויות לאומיות, ומאוויי נפש של אומה שלמה, שלפרק זמן של שש שנים הקימה אימפריה בהבל פיה.

"גורודיש" הוא סיפורם של הגנרלים הגדולים וסיפורם של החיילים הקטנים.
זהו סיפור הולדתה ומותה של האשליה הישראלית הגדולה, או, כפי שמנסח זאת אחד מגיבורי המחזה: "זו הייתה שנת חייו היפה ביותר של גורודיש, אלה היו שנות חיינו הכוזבות..."

תפאורה: רוני תורן
תלבושות: אורנה סמורגונסקי
מוסיקה: אורי וידיסלבסקי
תאורה: אבי יונה בואנו
ע. במאי: כנען אליאל

ביקורת:
"... הצגה חזקה מאוד וגם חשובה... ביצוע כריזמטי ומרשים ביותר של נתן דטנר... הלל מיטלפונקט עשה עבודת בימוי טובה מאוד ומצא בעזרתם הנדיבה של המוסיקאי אורי וידסלבסקי והתאורן אבי יונה בואנו פתרונות סימבוליים יצירתיים...." (ידיעות אחרונות 21.12.2014)
"... הצגה מצויינת, על כל מרכיביה התיאטרוניים... אלון דהן נפלא ומרגש, יובל סגל נהדר... נתן דטנר מעצב את דמותו של "גורודיש" בכשרון רב, מחזאות ישראלית במיטבה, שווה ללכת לראות."  (גלי צה"ל 21.12.2014)

 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter