גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הצגות

תיאטרון הבימה ותיאטרון הקאמרי - הילד חולם

ארכיון תאריך: 5 מרץ 2018 - 26 מאי 2019

משך: שעה ו-35 דקות

מאת חנוך לוין
בימוי: עמרי ניצן

חנוך לוין כתב את המחזה "הילד חולם" בשנת 1986, בהשראת סיפורה של הספינה "סנט לואיס", אשר הפליגה מגרמניה בשנת 1939, אחרי ליל הבדולח, ועל סיפונה 937 יהודים שביקשו להימלט לקובה. לאחר שממשלת קובה סירבה לקבלם, שבה הספינה לאירופה ובתום מסע דרמטי התפזרו הפליטים בין כמה מדינות שנאותו להכניסם. חלק גדול מנוסעי הספינה נספו בשואה.

המחזה, שהועלה לראשונה רק בשנת 1993, בבימויו של חנוך לוין עצמו, זכה מאז לעיבוד אופראי מצליח בבימויו של עמרי ניצן. ב-2018 חזר ניצן למחזה, אשר בפי מבקר התיאטרון של "מאקו" ניר סלונים מכונה "המחזה המרגש ביותר שנכתב בעברית" ו"פאר היצירה של לוין". לוין התרחק במכוון מפרטים היסטוריים המזהים את עלילת המחזה כסיפור יהודי או סיפור שואה. האמא היא אמא, הילד הוא ילד, החיילים הם חיילים. יתמות היא יתמות ושכול הוא שכול. ואולי, כפי שרומז מבקר התיאטרון של "וואלה!" דוד רוזנטל, הוא עשה זאת כדי להעביר את המסר הטראגי והפשוט ביותר: "רציחתם של ילדים מזעזעת ומותם בטרם עת מכל סיבה מרטיט. ועדיין, האם ניתן להתכחש לכך שכשהילדים אינם שלנו, בשר מבשרנו, אכפת לנו פחות? האם ניתן להתכחש לכך שכשהילדים אינם שלנו, בשר מבשרנו, אכפת לנו פחות?".

המבקרים תמימי דעים כי ניצן הצליח לעמוד בכבוד באתגר העצום – ההפקה הראשונה של המחזה (כהצגת תיאטרון) מאז מותו של לוין. שתי השחקניות הראשיות, אולה שור-סלקטר בתפקיד האמא ונעמה שטרית שמגלמת את הילד, זוכות לשבחים מיוחדים.
"אולה שור-סלקטר המהוללת בתפקיד הכי טוב שלה עד כה כנראה, ושטרית מסתמנת כתגלית ענקית" (ניר סלונים, "מאקו")
"'הילד חולם' היא הצגת חובה, לא רק לצופה אלא גם לרפרטואר התיאטרלי הישראלי, שעצם העובדה שזוהי הפעם השנייה בלבד (זולת האופראית) שההצגה עולה על הבמות, מאז בכורתה ב-1993 בבימויו של לוין עצמו, היא בלתי נתפסת. זו הצגה שצריכה להיות חלק מהרפרטואר התרבותי הישראלי מדי יום ביומו. כל תיכוניסט וחייל צריכים להיחשף אליה. כל אדם" (רון שוורץ, מגזין G – גלובס).
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter