גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

מוזיקה ישראלית

להקת הסיקסטיז - ביטלס

ארכיון תאריך: 6 יולי 2018

משך: שעה ורבע

משתתפים:
יואל לרנר: מנהל מוסיקלי, שירה, גיטרות ופסנתר. 
מוטי דיכנה: שירה וגיטרה בס.
אייל קליין: קלידים ושירה
אלי חדד: המתופף 

להקת ה"הסיקסטיז" (The Sixties) היא חלוצת להקות ה"קאוורים" בישראל ופועלת זה שלושים וחמש שנים."להקת הסיקסטיז" רכשה לעצמה שם לראשונה, כלהקה ש"הקימה " והעלתה לגדולה את ה"יאכט-פאב" במלון המלך שלמה באילת בשנות השמונים והתשעים.
הלהקה היא חלוצת הלהקות שמבצעות את שירי ה"ביטלס" בישראל ועושה זאת בדיוק רב ובהצלחה מרובה במשך שנים. הלהקה הייתה משתתפת קבועה ב"פסטיבל ערד" בימיו הגדולים כאשר היא ממלאת עד אפס מקום את "רחבת האמנים" שנה אחר שנה, וכמו כן בפסטיבל "לילות יפו" של עירית ת"א ו"ימי- הסטודנט" בכל האוניברסיטאות בארץ. הלהקה הופיעה בטובות והמצליחות שבתכניות הטלוויזיה ביניהן – גבי גזית, דן שילון, דודו טופז, מרגול ואצל יאיר לפיד. כמו כן הופיעה הלהקה עם תזמורות קלאסיות כמו "התזמורת הקאמרית הישראלית" ו"סימפונט רעננה" והסימפונית של ירושלים במופעים משותפים שזכו להצלחה רבה. הלהקה הופיעה פעמים רבות בחו"ל, כאשר הבולטות ביניהן היו חודש הופעות במועדון "המקרוני" בקלן, גרמניה, וכן הופעה  יוצאת דופן בעיר מאראקש, מרוקו 1995, בחסות בנו של המלך חסן. אולם גולת הכותרת של פעילות הלהקה היתה בשנת 1991 אז הגיעה להקת הרוק הבריטית האגדית "סגול כהה" לשתי הופעות בישראל ובחרה מתוך שלל הלהקות הישראליות שהוצעו לה דווקא בלהקת "הסיקסטיז" כמתאימה ביותר כמופע פותח. הסיקסטיז לא אכזבו ונתנו מופע בלתי נשכח בפארק הירקון מול 40,000 איש ולאחר מכן גם בחוף "צמח" שעל גדות הכנרת. הלהקה מופיעה במגוון רחב של מקומות כמו כל מועדוני "זאפה", ועדי עובדים, קיבוצים, צבא, מועדוני זמר, ואירועים פרטיים.

חברי הלהקה:
יואל לרנר: מנהל מוסיקלי, שירה, גיטרות ופסנתר. בוגר האקדמיה למוסיקה בת"א. הופיע עם אמנים רבים ביניהם יהונתן גפן ונורית גלרון. כתב שירים לגידי גוב, נורית גלרון, אריק סיני ודיויד ברוזה. השתתף בתקליטים של אמנים רבים ביניהם אריק איינשטיין ויוני רכטר. השתתף בתקליטים "והילד הזה הוא אני" ו"פרמיירה" עם מזי כהן ואבנר קנר. נטל חלק יחד עם אמנים אחרים כמו שלמה ארצי ויהודית רביץ בערב שירי להקת הביטלס עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של מפיקם  המוסיקלי האגדי של הביטלס- סר ג'ורג' מרטין.

מוטי דיכנה: שירה וגיטרה בס.  פעל במשך שנים כמוסיקאי אולפני-הקלטות והשתתף כנגן בס בעשרות תקליטים של מיטב האמנים. לאחר הצבא השתתף בערב "אנשים אוהבים לשיר" עם אריק איינשטיין וחברים. היה חבר בלהקת "גזוז" עם דני סנדרסון וגידי גוב וכן בלהקת "איזולירבנד" עם רוני וייס. עבד עם מיטב האמנים ביניהם צביקה פיק, אריק סיני ועופרה חזה. לחשיפה גדולה זכה בתכנית הטלוויזיה "לילה גוב" עם להקת ה"תנינים". הוציא אלבום סולו - "עד ראיה ". 

אייל קליין: קלידים ושירה. אחד הקלידנים המבוקשים בישראל מזה שנים רבות. עבד עם מיטב נגני הבלוז בעולם.

אלי חדד: המתופף האגדי של להקת בנזין שמנגן עם מיטב אמני ישראל.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter