גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

ברבור לבן בכיכובם של סולני הבולשוי פרימה -בלרינה י. אוברזצובה ופרימייר ד. גודנוב - אגם הברבורים - מהקלאסי ועד עכשווי

ארכיון תאריך: 6 ינואר 2017 - 7 ינואר 2017

משך: שעה ו-20 דקות

כוריאוגרפיה: לב איבנוב ואנדוניס פוניאדקיס
מוזיקה: פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי
עיבוד עכשווי: ג'וליאן טרי

"ברבור לבן של הבלט הישראלי בכיכובם של פרימה בלרינה י. אוברזצובה ופרימייר ד. גודנוב מ תיאטרון בולשוי– אגם הברבורים מהקלאסי ועד העכשווי", משלב את הכוריאוגרפיה האגדית של לב איבנוב ואת הכוריאוגרפיה החדשנית של אנדוניס פוניאדקיס, המנהל האמנותי של הבלט הלאומי של יוון.

בחלק הראשון יבצעו 30 רקדני הבלט הישראלי, בכיכובם של סולני הבולשוי יבגניה אוברזצובה ודמיטרי גודנוב, את המערכה השנייה המקורית של אגם הברבורים. החלק השני והמיוחד יציג קונטרסט לחלק הראשון – גרסה חדשנית ומשוחררת לקלאסיקה המרתקת – בכוריאוגרפיית מקור של פוניאדקיס עבור הבלט הישראלי.

"הכוריאוגרפיה נהדרת וכך גם הביצוע … מזמן לא התרגשתי כך מהופעה של להקת הבלט הישראלי" (רות אשל, הארץ, 2016)
 
יבגניה אוברזצובה:
יבגניה אוברזצובה – נולדה בסנט פטרסבורג. בוגרת האקדמיה "ואגנובה" לבלט רוסי.  הרפרטואר של אוברזצובה מגוון ועשיר וחולש על מגוון תפקידים ראשיים בעולם הבלט הקלאסי – אגם הברבורים, ג'יזל, באיידר, רומיאו ויולי ועוד. מעבר לכך היא רקדה בתפקידים ראשיים בבלט של ג'ורג' בלאנשין, ג'ורג' נוימאייר, פייר לאקוט, ג'ון קראנק וויליאם פורסית'.
ב-2012 הצטרפה לבלט הבולשוי וקיבלה את התואר פרימה בלרינה של הבולשוי. אוברזצובה מתארחת כסולנית ברחבי העולם, בין היתר בבית האופרה של רומא בבלט "סינדרלה" מאת קלארה פראצ'י, ובבלט "פאוסט" מאת לוצ'יאנו קאניטו (בתפקיד מרגריט), ובבלט המלכותי של קובנט גארדן ב-2009 כנסיכה אורורה ב"יפהפיה הנרדמת".
אוברזצובה זכתה בפרסים בתחרויות בינלאומיות לבלט קלאסי ברחבי העולם, בין היתר בצרפת ואיטליה. בשנת 2012 זכתה בפרס  "Miss Virtuosity "של פסטיבל הבלט הבינלאומי Open Dance""
בספטמבר 2016 זכתה בתואר רקדנית של כבוד ברוסיה.
 
דמיטרי גודנוב:
דמיטרי גודנוב - יליד מוסקבה, בוגר האקדמיה לכוריאוגרפיה של מוסקבה. הרפרטואר של גודנוב חולש על תפקידים ראשיים בעולם הבלט הקלאסי– אגם הברבורים, מפצח האגוזים, ג'יזל, סינדרלה, היפהפיה הנרדמת ועוד. הוא רקד בתפקידים ראשיים בבלט של ג'ורג' בלאנשין, בוריס אייפמן, פייר לאקוט, וויליאם פורסית'.
גודנוב זכה בפרסים בינלאומיים רבים במהלך הקריירה שלו, בין היתר במקום הראשון לשנת 1998 בפרס לתחרות הבינלאומית לבלט בפריז, וזוכה פרס Soul of dance'' של המגזין Ballet לשנת 2000.
גודנוב מתארח ברחבי העולם כסולן ראשי, בין היתר בבלט הקנדי בטורונטו, בבלט המלכותי של קובנט גארדן בלונדון, הוא משתתף קבוע בפרוייקט הבינלאומי כוכבי המאה ה-21 שעלה בטוקיו, פריז, ניו יורק, טורונטו וקאן.
ב-2005 גודנוב קיבל את התואר רקדן של כבוד ברוסיה, וב-2012 התעלה על כך וזכה בתואר הרקדן הלאומי של רוסיה, התואר הגבוה ביותר לאומנים ברוסיה

 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter