גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה - סדרת תגליות ליליות - קונצרט מס' 3 - הפרויקט הקאמרי הישראלי

ארכיון תאריך: 23 מרץ 2017

משך: שעתיים

הקונצרטים יתחילו בשעה 21:30 ויארכו כ- 70 דק' ללא הפסקה. בתום הקונצרט יוגש יין, ולאחר מכן נארח הרכב סטודנטים נבחר לקונצרט קצר עד חצות.

משתתפים:
הפרויקט הקאמרי הישראלי
דניאל ברד:
כינור
אלירון צייגר: כינור
מיכל קורמן: צ'לו
טיבי צייגר: קלרינט
יעל קרת: פסנתר

בתוכנית:
מיו: בריאת העולם, אופ. 81b (גרסה לחמישיית פסנתר מאת המלחין)
מסיאן: רביעייה לאחרית הימים – לכינור, קלרינט, צ'לו ופסנתר

״ הרביעייה לאחרית הימים״ של מסיאן, מיצירות המופת של המאה ה-20, מסמלת יותר מכל יצירה מוסיקלית אחרת את החזון האפוקליפטי שעוררה מלחמת העולם השניה ואת החותם שהותיר משבר המלחמה על אמני התקופה. היצירה נכתבה ב-1940, במחנה עבודה בגרמניה, ובוצעה לראשונה באותו מחנה בתנאים קשים, מול קהל של שבויים ואסירים אשר סבלו מרעב, מקור ומעייפות מעבודות פרך. ייחודה של היצירה בכך שהיא לא רקוויאם או קינת אבל, אלא שיר הלל לטבע, לגאולה וליופי. הביצוע ילווה בעיצוב תאורה מיוחד ע״ י אמן התאורה זיו וולושין. תפתח את הקונצרט, באופן סמלי, ״ בריאת העולם״ של דריוס מיו. זוהי גרסה קאמרית לבלט קצר המתאר את בריאת העולם לפי המיתולוגיה האפריקאית ובשפה מוסיקלית בסגנון הג׳ אז, שהיה חלק בלתי נפרד מהנוף התרבותי הפריזאי של שנות ה-20 של המאה הקודמת.

לאחר הקונצרט של הפרויקט הקאמרי הישראלי יוגש יין
בחציו השני של הערב נארח באולם רן ברון הרכב סטודנטים - הפסנתרן ליאור מוסקוביץ', הקלרניתן עודד שני-דור והצ'לן גיא אילון - אשר יבצעו פרקים משלישיות קלרינט של בטהובן, פורה וזמלינסקי.

קונצרט זה הוא חלק מסדרת "תגליות ליליות" – סדרה חדשה בת ארבעה קונצרטים בלילות חמישי, בה יתארחו הרכבים ייחודיים בתכניות לא שגרתיות. 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter