גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

הצגה - רודולף נורייב או קפיצה אל החופש

ארכיון תאריך: 24 מאי 2016 - 27 מאי 2016

ההופעה ברוסית

משך: שעה ו-45 דקות, כולל הפסקה

משתתפים: 
רודולף נורייב: שחקן הדרמה סרגיי ינקובסקי
המוזה של נורייב: שחקנית ובלרינה אילזה ליאפה
 סולני התיאטראות מריאינסקי ומיכאילובסקי שבסנט-פטרבורג

לראשונה יוצג בישראל המופע הייחודי אודות הרקדן הדגול של המאה ה-20 "רודולף נורייב או קפיצה אל החופש". זוהי דרמה כוריאוגרפית בהשתתפות כוכבי בלט המבוססת על האוטוביוגרפיה של רודולף נורייב שנכתבה לאחר בריחתו מברה"מ למערב. 
ב-16 ביוני 1961 העולם הוכה בתדהמה על ידי חדשה סנסציונית – הרקדן המוביל של תיאטרון קירובסקי (כעת מריאינסקי) רודולף נורייב לא חזר לברה"מ ממסע ההופעות בפאריז. בנמל התעופה לפני המראת המטוס למוסקבה הוא דילג מעל מחיצה ונעלם. הדילוג האגדי הזה זכה לכינוי "הקפיצה אל החופש". עיתונים זרים התהדרו בכותרות כגון "כוכב הבלט ודרמה בנמל התעופה לה-בורז'ה", "הקפיצה אל החופש". מאז נורייב לא רק הביא באופן פרדוקסלי תהילה לבלט הרוסי אלא גם נרשם בספר שיאי גינס כשיאן בלתי מעורער של קריאות להדרן – 89 פעמים בתוך ערב אחד.

גורלו המפליא של ילד טטרי מועט השכלה שהפך לרקדן בעל שם עולמי מעורר ענין בציבור עד עצם היום הזה. את תפקידו של הרקדן הגאוני משחק שחקן צעיר סרגיי יאנקובסקי מסנט-פטרבורג. תוך שהוא שולט בגופו באופן וירטואוזי השחקן סרגיי יאנקובסקי מעביר את הרגשות העצומים ביותר של הגיבור שהוא מגלם וגם את תנועות נפשו העדינות ביותר. הארסנל הבימתי של השחקן הצעיר והמקסים משתרע ממונולוגים שקטים וחודרי לב של ילד קטן ורעב ועד אמן בוגר של מופע ריקוד רב-תשוקה.

את תפקידה של המוזה של רודולף נורייב משחקת הבלרינה המפורסמת אילזה ליאפה. הפורמט המיוחד של ההצגה ירתק גם חובב תיאטרון וגם אוהב בלט. אוהבי הבלט שוב יזכו לצפות באילזה ליאפה המדהימה והמלכותית. השחקנית שומרת על כושר בלטי מצוין: יופייה, ריקודה ותנועותיה ייחודיים רק לה.

הליווי הבלטי של ההצגה מתבצע על ידי סולני התיאטראות מריאינסקי ומיכאילובסקי שבסנט-פטרבורג.
 מרגע הבכורה המופע "רודולף או קפיצה אל החופש" הוצג עשרות פעמים באולמות מלאים עד אפס מקום. בהצגה צפו למעלה מ-15,000 צופים ברחבי העולם: רוסיה, אירופה, מדינות חבר העמים והמדינות הבלטיות. "הקפיצה אל החופש" הוצגה בהצלחה עצומה בפאריז, מולדתו השניה של רודולף נורייב.

​ ההופעה בשפה הרוסית

הפקה: ויקטורי ארט 

ויקטורי ארט תתרום 2 ש"ח מעלות הכרטיס לאלו"ט- אגודה לאומית לילדים אוטיסטים המטפלת בכ- 12,000 משפחות לילדים עם אוטיזם ברחבי הארץ.
האתר של אלו"ט http://alut.org.il

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter