גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

סרטים

הקרנת בכורה של הסרט התיעודי "אירו מיידן: טיוטת עריכה"

ארכיון תאריך: 23 פברואר 2015

משך: שעתיים

הסרט ברוסית יוקרן בליווי כתוביות באנגלית.
כניסה לצופים מגיל 18+

מוזיאון. מהפכה מציגים:
הקרנת הבכורה של הסרט התיעודי "אירו מיידן: טיוטת עריכה".
23 בפברואר 2015, התיבה (חצרות יפו) ב-20:00
בתום ההקרנה, יתקיים הדיון בהשתתפות במאית הסרט יקטרינה גורנוסטיי (אוקראינה) עם תרגום לעברית.

מיליוני אנשים בכל העולם מכירים היום צמד המילים "אירו מיידן". אלפים ניסו להבין, מה באמת קרה באוקראינה ומי אשם בהרג המוני האנשים. מאות עיתונאים ייצרו כתבות שבהן נצמדו בצד זה או אחר במלחמה ההסברה שהתפתחה. אך היו שם גם עשרות קולנוענים שתחת מטר אבנים, בתוך עשן הצמיגים הבוערים, תחת אש חיה תיעדו את המתרחש. וההבזקים האלה של המציאות המהפכנית המתועדת הם החשובים מכל. 

הסרט נוצר באופן ספונטני, בלי תכנון אחיד וללא קשר לכל אידאולוגיה. עשרה קולנוענים צעירים יצרו כל אחד את הכרוניקה האישית שלו, עד שבעקבות האירועים פנו אליהם מארגני פסטיבל הקולנוע התיעודי Docudays UA וביקשו להציג את הקטעים הנבחרים באירוע פתיחת הפסטיבל. הקטעים של סרטים עתידיים על אירועי אירו מיידן יצרו מן תמונה קליידוסקופית של המהפכה שלא זקוקה בפרשנות נוספת.

הצגת הבכורה של הסרט בישראל מוקדשת ליום השנה הראשון להחלפת השלטון באוקראינה ולסיום הפגנות ההמונים במרכז קייב. הסרט הוצג בפסטיבלים רבים ברחבי העולם, כולל את הפורום היוקרתי ביותר של הקולנוע התיעודי IDFA שמתקיים מידי שנה באמסטרדם. את הסרט מגישה יקטרינה גורנוסטיי, אחת מבמאי הסרט שתגיע במיוחד לכבוד האירוע מקייב. בתום ההקרנה תתקיים פגישה עם הבמאית הכוללת שאלות ותשובות.

מידע אודות הסרט: 

"אירו מיידן: טיוטת עריכה"
שלושת חודשי המהפכה. מהמחאה הזועמת עד אחדות העם. מסירים על ראשים עד אלות ושכפ''צים. מאופוריית הניצחון עד התאבלות על הנרצחים. מהפכה כהתפרצות הכבוד האנושי שהתעורר, כשיא החופש, ככאב הבנת המחיר, כהיוולדות של ההיסטוריה המודרנית.

משך הסרט: 62 דקות
הסרט יוקרן בליווי כתוביות באנגלית.
18+

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter