גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

Igudesman & Joo - Big Nightmare Music

ארכיון תאריך: 22 יוני 2014 - 25 יוני 2014

משך: שעתיים, כולל הפסקה

אלכסיי איגודסמן וריצ'רד יונג-קי ג'ו מרגישים בנוח הן באולם הקונצרטים למוסיקה קלאסית והן על במות הענק באצטדיונים מול עשרות אלפי צופים. מדובר בראש ובראשונה בשני מוסיקאים מחוננים בעלי מוניטין בינלאומי. הם הכירו בגיל 12 בעודם לומדים בבית הספר הבריטי היוקרתי למוסיקה בניהולו של יהודי מנוחין האגדי, והפכו לחברים טובים ולשותפים מקצועיים.  האמנים עצמם מתארים את המופע כ"מפגש בין מוצרט למונטי פייטון". הם רואים את ייעודם בקירוב קהלים צעירים יותר ובעלי רקע שונה אל עולמה הקסום של מוסיקה קלאסית.
"אנו רוכשים כבוד עצום ליצירותיהם הקלאסיות של המלחינים הגדולים. אנחנו אף פעם לא צוחקים על המוסיקה, אלא משתעשעים יחד איתה. יש לנו הומור עצמי בריא ביחס לתחושת החשיבות העצמית של המוסיקאים, אבל מוסיקה עצמה תמיד במקום הראשון. אנחנו פשוט מאמינים שגם מוצרט אהב בדיחות טובות. ברהמס אולי לא, אבל מוצרט בטוח!", - מסבירים איגודסמן וג'ו. במסגרת המופע, הופיע הצמד על הבמות החשובות בעולם והשתתפו באין ספור פסטיבלים. השניים מרבים גם ליצור פרויקטים עם אמנים ידועים אחרים. כך, הפיקו מופע משותף יחד עם השחקן רוג'ר מור למען קרן יוניצף. מלבד הפרויקט המשותף, שני האמנים מנהלים קריירות אישיות מצליחות. אלכסיי איגודסמן עבד עם מלחין זוכה האוסקר הנס זימר ועם המוסיקאי והזמר בובי מקפרין. הפסנתרן ריצ'רד יונג-קי ג'ו נבחר ע"י בילי ג'ואל להקליט את יצירותיו הקלאסיות.

חוש ההומור של איגודסמן וג'ו ניכר גם בניסוח קורות החיים של השניים. למשל, כך מתאר ריצ'רד יונג-קי את שמו: Hyung-ki, spelt R-I-C-H-A-R-D, and pronounced “Dick”, is the only Korean Jew, (spelt J-O-O) in the world
השילוב הממגנט של קומדיה, מוסיקה ותיאטרון זכה לשבחים של מבקרים בכל העולם. במונחים של קהל היעד, המופע מתואר כ"אידיאלי לגילאי 8-88". לפני כשנתיים וחצי הופיע הצמד בפסטיבל אילת הבינלאומי למוזיקה קאמרית, בתוכנית מצומצמת. הפעם, הם באים לתת את השואו במלואו, לשמח את הקהל הישראלי ולהזמין קהלים נרחבים יותר ליהנות מעולמה העשיר של מוסיקה קלאסית נצחית. תכנית " “BIG Nightmare Music" ("סיוט המוזיקה הגדול")  בוצעה בכל רחבי העולם בליווי התזמורות הטובות ביותר. בישראל, שותף בתכנית זו תהיה התזמורת " Ashdod Symphony", בהיקף של 40 נגנים.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter