גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

בלט פאנוב - הסימפוניה הקלאסית וליל וולפורגיה

ארכיון תאריך: 12 דצמבר 2013

משך: שעה ורבע, כולל הפסקה

להקת "בלט פאנוב" הפועלת באשדוד בניהולו האמנותי של ואלרי פאנוב מעלה יצירה חדשה "ליל המכשפות" הבנויה משלוש מערכות שלכוריאוגרפיה שלהן אחראי ויאצ'סלב סרקיסוב, יוצא ביה"ס של בלט בולשוי והיה סולן התיאטרון המוזיקלי ע"ש ק. סטניסלבסקי-ו. נימירויביץ'- דנצ'נקו:

"ליל ולפורגיה" , קטע ריקוד מתוך האופרה "פאוסט" (עפ"י היצירה הגדולה של גתה) מאת המלחין שארל גונו שהועלתה לראשונה בשנת 1859 בגרנד אופרה בפריס וזכתה להצלחה גדולה. זוהי אחת הסצנות הבולטות ב"פאוסט" והיא קיבלה בהמשך התפתחות של חיים עצמאיים ללא תלות באופרה הידועה.
במיתולוגיה הגרמנית מתקופת הביניים ליל הוולפורגי מתרחש בלילה של ה-30 באפריל, בו מתכנסות המכשפות בהר ברוקן בגרמניה ומקיימות חגיגות ליליות פרועות של מוסיקה, ריקודים וסמים מעוררי הזיות כדי לשבש את בוא האביב.
העלילה מתרחשת באחוזתו של מפיסטופלס אשר מנסה להסית את מחשבותיו של פאוסט ממרגריט. מפיסטופלס מנסה לשעשע את פאוסט ומביא אותו לחינגת הוללות.
את הגרסה הזאת של הבלט המתבססת על המיתולוגיה היוונית יצר הכוריאוגרף ומנהל בלט הבולשוי, ליאוניד לברובסקי על במת הבולשוי במוסקבה בשנת 1945 והיא מועלית שוב ע"י רקדני "בלט פאנוב".
במערכה השנייה קטע הריקוד לקוח מ"הסימפוניה הקלאסית" מאת המלחין סרגי פרוקופייב שכתב אותה בשנת 1917. בסצינה המוצגת אחד הנערים מפליג בחלומו לעולם דמיוני בו מופיעות שלוש הדמויות הנצחיות של הבלט הקלאסי: אודטה, הנסיכה אאורורה וביידרקה.
הנער נרגש מהמפגש עם הדמויות ומדמיין את עצמו לסירוגין כזיגפריד, דזירה וסולור.
כאשר הוא מתעורר מחלומו הוא מצטרף לריקוד המשותף.

המערכה השלישית רקדני "בלט פאנוב" מעלים את ה"טרנטלה", ריקוד עממי איטלקי אשר נתן השראה לבלטמיסטר הליטאי אגידיאוס דומיקו לביים את הפא-דא-דא הקלאסי במוסקבה בשנת 1991 לפי המוסיקה של המלחין ההולנדי של המאה ה-19, אבה הלסטד.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter