הוסיפו !BRAVO למועדפים

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-22:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 9:00-21:00
מוזיקה קלאסית

הפסטיבל הבינלאומי לעוגב בישראל 2013-2014 קונצרט של האב ראלף גרייס (גרמניה)

הפסטיבל הבינלאומי לעוגב בישראל 2013-2014 קונצרט של האב ראלף גרייס (גרמניה)
ארכיון תאריך: 24 מאי 2014

משך: שעה ורבע

עמותת חובבי העוגב בישראל: הזמנת כרטיסים לכל ההופעות

תכנית הקונצרט:

יוהאן סבסטיאן באך: פרלוד ופוגה במי מינור  רי"ב 548
סזר פרנק: פרלוד, פוגה ווריאציה בסי במול מינור אופוס 18 
קרל פילופ עמנואל באך: סונטה לעוגב מס' 5 ברה מז'ור
Allegro di molto, Adagio e mesto, Allegro) Wq 70/5)
פליקס מנדלסון-ברטולדי: סונטה לעוגב מס' 4 בסי במול מז'ור אופוס 65/4
(Allegro con brio, Andante religioso, Allegretto,Allegro maestoso e vivace)
 פטר אליץ צייקובסקי: אנדנטה קנטבילה מתוך הקווטואור אופוס 11 (איבוד לעוגב ע"י אלפרד. ז. סילבר )
 הנרי מולה:  Henri Mulet אתה פטר — Tu es Petra
אב רלף גרייס:  אילתור על תהילים קכב, שמחתי באמרים לי  בית יהוה נלך, עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים
 
האב הגרמני ראלף גרייס מוכר לציבור חובב מוסיקה ליטורגית בישראל בעיקר כנגן העוגב המלווה את הקונצרטים  הנערכים מדי שנה בכנסיית הדורמיציון בירושלים עם מקהלות, תזמורות וסולנים. אך מעטים שמעו אותו עד היום ברסיטלים לנגינת עוגב סולו. הוא חוזר השנה להופיע בקונצרט מיוחד במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לעוגב בישראל 2013-2014. האב ראלף גרייס מכיר היטב את העוגב עליו הוא מנגן כבר קרוב לחמש עשרהשנה ואין כמוהו להפיק ממנו את מיטב הצלילים השמימיים  של "מלך הכלים".

האב ראלף גרייס נולד בגרמניה ב-1972. הוא למד מוסיקה לבית התפילה (עוגב, פסנתר, זמרה וניצוח) באקדמיה של דטמולד בגרמניה. הוא סיים את לימודיו למוסיקה כנסייתית בשנת 1997 ולניצוח בשנת 1998. לאחר מכן הוא החל ללמוד תיאולוגיה קטולית בפדרבורן שבגרמניה, והשתתף בשנת לימודים תיאולוגים במנזר הדורמיציון בירושלים. הוא סיים את לימודיו בגרמניה בשנת 2001 , שב לישראל והצטרף למסדר הבנדיקטים ולקהילית הנזירים המתגוררים במנזר  הדורמיציון.

מאז הוא אחראי על המוסיקה הליטורגית של המנזר וגם על הקונצרטים הנערכים בבזיליקה של המנזר. המוסיקה תופסת חלק חשוב בחיי המסדר הבנדיקטיני ועל כן הוא מקדיש לה תשומת לב מיוחדת. הוא שאב רבות מלימודיו בתיאולוגיה אשר סיעו לו לבחון את ההקשרים בין הדת הקטולית והמוסיקה,  מעבר לתחום הצר של המוסיקה הכנסייתית. הוא אכן מונחה תחושה עמוקה ש כל מוסיקה יפה יכולה להחשב כמתת אלוהים. 


 

מערכת Orphusגילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter